18 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăOp & EdOpiniiȘcoală online, departe de tehnologie

Școală online, departe de tehnologie

Cu toate acestea nu vedem eforturi din partea ministerului de resort pentru a pregăti terenul, în vederea continuării școlii online, parțial sau integral.

S-a prezentat o licitație pentru achiziționarea a 250.000 de dispozitive digitale conectate la internet, pentru elevii care provin din familii defavorizate, ce ar trebui să se încheie la începutul lunii viitoare, dar cam atât.

Pe lângă faptul că numărul de dispozitive solicitat de Ministerul Educației și Cercetării pare insuficient, an de an cererea de rechizite pentru elevi din familii sărace fiind măcar cu 50.000 mai mare, nu am auzit de o inițiativă a șefilor Învățământului de a achiziționa dispozitive pentru profesori.

În plus, s-a discutat despre cursuri de pregătire pentru dascăli, în vederea unui învățământ online mai eficient, dar nu s-a demarat mai nimic.

Avem, în acest moment, când mai sunt doar câteva săptămâni până la data când ar trebui să reînceapă școala, doar câteva proiecte izolate (pe la Casa Corpului Didactic din Iași și în câteva alte localități).

Cei mai mulți profesori nu au fost însă instruiți.

Școala online nu are cum să fie eficientă, cât timp se merge în continuare pe improvizații.

Pentru un învățământ online performant, sălile de clasă ar trebui să arate ca un studio 3D, iar profesorul să fie un adevărat performer.

În schimb, în România zilelor noastre, avem unități de învățământ preuniversitar care nu au nici măcar conexiune la internet sau au unul sau două computere care sunt reale piese de muzeu tehnologic.

Nu în ultimul rând, șefii Educației ar trebui să conștientizeze că învățământul online trebuie să înceapă tot în școală, din sala de clasă pornind familializarea elevului cu noile tehnologii.

Mai ales în ciclul primar este nevoie de prezența fizică a elevilor în sala de clasă, pentru a le dezvolta capacitatea de interacțiune socială.

Este adevărat că învățarea prin joc este eficientă, crescând nivelul de implicare al copilului, dar ceea ce s-a înțeles în România despre școala online este, în mare parte, doar o joacă proastă.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Manchester City a făcut scor în restanța cu Brighton. „Cetățenii” s-au apropiat la un punct de primul loc

Manchester City a învins-o cu 4-0 pe Brighton, în deplasare, într-o partidă restantă contând pentru etapa a 29-a din Premier League. Internaţionalul englez Phil Foden...

Deficitul bugetar a crescut, după primul trimestru

Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din Produsul Intern Brut după primele trei luni din acest an, soldul negativ cifrându-se la 35,88 miliarde de...

Tichetele casnice: cum le pot folosi firmele și persoanele fizice

Sistemul de plată prin tichete a activităților casnice e funcțional și tocmai a fost modificat de Guvern printr-o ordonanță de urgență, deși acesta ar...
Ultima oră
Pe aceeași temă