Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

“Omul nou” vrea revenirea la CPUN şi renunţarea la suveranitatea naţională

Marius Ghilezan Actualizat: 11.09.2018 - 15:03
Marius Ghilezan

Au trebuit să treacă 26 de ani de la Revoluţie pentru ca un tânăr politician să ceară apariţia Omului nou, cel născut de ideologiile totalitare.

Share

Sebastian Burduja, fiul bancherului care a avut grijă de “reforma BANCOREX,” de pe înălţimea platformei politice PACT cere o uniune a tuturor partidelor de opoziţie sub o coaliţie cu numele Alianţa România Europeană (ARE), o grupare pro-europeană, anti-PSD şi ALDE.

Teoria ca teoria dar practica... Ludovic Orban a anunţat deja că PNL merge singur la alegerile europarlamentare. Dar ce e intersant că OMUL NOU, acel monstru din propaganda naţional-socialismului revine sub straie înstelate, europene.

„PNL, Mişcarea România Împreună, USR, PMP, PACT pentru România şi inclusiv partidele locale noi au o misiune, dar mai ales o datorie comună: salvarea democraţiei, libertăţii şi parcursului euro-atlantic al României şi demararea reformelor ample de care ţara are nevoie pentru a se dezvolta,“ scrie Sebastian Burduja în Adevărul. Ceea ce e interesantă e propunerea de anulare a pragului electoral de către o serie de politruci de la Bruxelles, afişaţi pe pagina oameni-noi.ro, majoritatea din siajul Monicăi Macovei, europarlamentar independent, fără de partid, asta însemnând o reîntoarcere la celebrul CPUN cu peste 80 de partide.

Dar să vedem dacă, omul nou are dreptate.

Cum a evoluat statul de drept în România ultimilor ani?

Legile justiţiei au fost supuse unor ample dezbateri parlamentare şi cu societatea civilă, în acord cu recomandările Comisiei de la Veneţia, după ce Curtea Constituţională a emis un şir de decizii de excepţii şi obiecţii de neconstituţionalitate ale vechilor legi penale şi de procedură penală;

În anul 2017, 9.900 de români au făcut plângeri la CEDO, ceea ce reprezintă 17,6% din numărul total al dosarelor de pe rolul acestei instanţe, potrivit lui Guido Raimondi, preşedintele CEDO, majoritatea dosarelor fiind legate de abuzurile din penitenciare.

Libertatea presei nu este suprimată, ca-n Ungaria, unde de şase ani există o lege a presei, care instituie o Autoritate naţională a mass-media, formată exclusiv din persoane numite, pentru un mandat de nouă ani, de partidul de guvernământ, care poate aplica amenzi de până la 730.000 de euro posturilor de televiziune, dacă acestea publică informaţii care ameninţă „interesul public, ordinea publică şi moralitatea”, dar şi „informaţii parţiale” sau „neechilibrate politic”. Există posturi de televiziune in insolvenţă care nu şi-au plătit datoriile la stat dar funcţionează. Niciun jurnalist nu a fost persecutat de autorităţi pentru investigaţiile sale.

Vechile legi ale justiţiei au permis procurorilor să facă uz de  probe din înregistrări telefonice, delaţiunea fiind principala probă, o serie de procurori fiind urmăriţi penal pentru abuz în serviciu, de acea legislativul a simţit nevoia înfiinţării unui organism asemenea multor instituţii din ţările civilizate ale Europei, numit Inspecţia judiciară

Aproape 11.000 de dosare au fost deschise magistraților în ultimii trei ani, cele mai multe la DNA, potrivit ultimelor date oficiale de la Ministerul Justiţiei. Informaţia vine în contextul în care există date concrete despre dosare cu magistraţi care au fost ţinute timp de mai mulţi ani în nelucrare la DNA, unele dintre ele fiind folosite pentru blocarea unor cariere. Este cazul unor magistraţi precum Mariana Alexandru, Oana Schmidt-Hăneală, Bogdan Gabor şi Horaţius Dumbravă.

Diferit ca-n Polonia, la noi nu au fost schimbaţi judecătorii Curţii Constituţionale. Ba mai mult, unul dintre judecătorii CCR a fost reţinut câteva zile de DNA şi apoi pus în libertate. A fost singurul magistrat care s-a opus Legilor Big Brother 2

Societatea civilă din România nu are sancţiuni ca-n Ungaria. Autorităţile publice româneşti nu au promovat ca la ei o lege a transparenţei fondurilor primite din străinătate.

O problemă nerezolvată rămâne supraaglomerarea penitenciarelor, lipsa de îngrijire medicală şi multe cazuri de refuzare a eliberării condiţionate, pe baza datelor din certificatele medico-legale. Judecătorii de drepturi şi de libertăţi nu au puteri depline, ei acţionând mai mult în colaborare cu directorii de penitenciare

Au existat cazuri de refuz al eliberării condiţionate pe motiv de boli cronice, procesele trenând până la moartea victimelor.

Minorităţile naţionale şi-au câştigat mai multe drepturi decât înainte. Recent, comunitatea maghiară a înfiinţat un liceu nou. În justiţie, minorităţile pot folosi limba maternă, nu ca în ţările învecinate.

Viktor Orban, fiind întrebat de ce nu are un DNA, a răspuns: “Nu vreau să transform Ungaria în România”, iar premierul Bulgariei a spus că la ei nu există corupţie şi nu e nevoie de aşa un organism. La noi DNA a trimis mii de oameni în puşcării pe acuzaţia de abuz în serviciu, faptă care rămâne neincriminată penal în 16 state europene. 

Protocoalele dintre SRI şi instituţiile magistraturii au dus la suspiciunea trucării unor sentinţe şi la şantajarea judecătorilor

Noile legi ale justiţiei reglementează mai clar rolurile tuturor magistraţilor şi asigură o mai mare independenţă. S-au făcut acuzaţii că în România ministrul justiţiei pune şefi de tribunale. El doar propune, iar preşedintele validează prin decret. Nu e ca-n Polonia sau Germania.

Este România un stat de drept funcţional? Depinde cum şi cine pune grila de măsură. Când Bruxelles-ul vrea să pedepsească pe cineva trimite comisarii europeni, cum trimiteau altă dată sovieticii NKDV-iştii. Oricum mult visatul infrigement nu poate fi aplicat nici unui stat european pentru că deciziile se iau în unanimitate. Încă nu li s-au luat statelor suveranitatea naţională şi dreptul de a legifera drepturi şi responsabilităţi.

Interesantă ciclicitate a istoriei. Înainte membrii Internaţionalei socialiste impuneau politica de stat şi concepeau în laboratoare OMUL NOU, iar acum renasc vechile practici.

Morala e simplă: Dai portul Constanţa Rotterdamului nu mai există Schengen şi încălcare a statului de drept! Eşti umil şi aplici toate rezoluţiile Bruxelles-ului ai note bune! Totul e să ajungi la putere şi apoi să dai celor cu sediul în capitala Europei ajutoare de stat. La o astfel de practică n-ar exista sancţiuni. Cine plăteşte pune şi muzica! Norocul e că distinsele firi costelive n-au priză la România tradiţională. Încercarea de zăpăcire de cap a tinerei generaţii şi a diasporei nu adună masa critică. Aşa că totul e vânare de vânt şi bruxelleză.

Comentarii

loading...