Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

În așteptarea ordinului de la minister

Laurențiu Mușoiu 12.05.2020 - 23:27
Laurențiu Mușoiu

Pandemia de coronavirus a amplificat importanța examenului național de Bacalaureat, ajungând la cel mai înalt nivel probabil de după 1990.

Share

Aceasta, deoarece, în acest an, mai mult ca niciodată, peste 90% dintre facultăți vor lua în considerare, la examenele de admitere, notele și mediile pe materie de la Bacalaureat.

Evident, după cum ne-au obișnuit, cele mai multe universități private, dar și de stat, preferă concursurile pe bază de dosar, pentru a-și asigura numărul de studenți și, implicit, de bani din taxe și finanțare de la Ministerul Educației și Cercetării.

Această pandemie ar putea revitaliza celebrele fabrici de diplome, mai ales din instituțiile de învățământ superior particulare, în cazul în care conducerea Ministerului Educației și ARACIS vor uita despre această problemă a școlii românești.

Este o reală problemă modul în care se vor putea efectua controale în instituțiile de învățământ superior.

În acest moment sunt alte probleme arzătoare legate de Bacalaureat, examen care, după cum am mai spus, devine, în foarte multe cazuri esențial, cel puțin în acest an.

Prin urmare, un examen de Bacalaureat edificator  nivelurilor de cunoștințe ale absolvenților de clasa a XII-a.

Cea mai mare problemă este că, nici până în acest moment, nu a fost făcut public nici măcar ordinul ministrului Educației care să modifice programul Bacalaureatului.

De asemenea, instituțiile de învățământ și inspectoratele școlare așteaptă metodologie pentru desfășurarea examenelor naționale din acest an.

Dacă  putem vorbi despre ritmul lent de adaptare la predarea online a multor profesori, este evident că viteza cea mai redusă este impusă de la conducerea Învățământului.

Putem doar să sperăm că acest ritm sacadat transmis de la conducerea Ministerului Educației, care pare să prindă într-o stare de amorțeală o mare parte a școlii românești, să nu devină definitoriu pentru generațiile ce se formează în acest moment.

Comentarii

loading...