Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Codații de la examene

Laurențiu Mușoiu 18.06.2020 - 10:24
Laurențiu Mușoiu

În premieră, rezultatele de la Evaluarea Națională și de la Bacalaureat vor fi publicate sub anonimat.

Share

Această decizie putea fi luată chiar înainte de a fi impusă de legislația europeană și ar fi mai redus din mahalaua națională care se formează în jurul Evaluării și a Bacalaureatului.

Există speranța că acum nu se vor mai înregistra maldăre de contestații aberante la inspectoratele școlare și la Ministerul Educației, în care un elev sau părinții acestuia reclamau rezultatele unui coleg, prezentând scenarii demne de mari pelicule, dar care nu au putut fi dovedite niciodată.

Din nefericire, face parte din tradiția românească, de a ne uita mereu peste gard și mai puțin în ograda proprie, unde suntem convinși că totul este excelent și, până la urmă, “să moară și capra vecinului”.

Nu contest că s-au făcut și cel mai probabil se mai fac și, sperăm, că se vor mai face tot mai puține aranjamente la examenele naționale.

Au existat și cazuri în care profesorii s-au trezit incluși în astfel de ecuații de către personaje de prin inspectorate, chiar fără să știe.

Dar sancțiuni, nu am prea văzut.

Este firesc să ne întrebăm dacă măsura de a păstra anonimatul la afișarea rezultatelor va fi transformată într-un avantaj de către comercianții de note ?

Teoretic, nu ar fi nicio diminuare a măsurilor de asigurare a corectitudinii probelor, dar realitate bate mereu ceea ce este pe hârtie.

În plus, vorbim de un sistem care scârție serios și a dat erori și când nu era vorba de folosirea doar a unor coduri.

Am avut parte de rezultate trecute greșit și când acestea nu erau anonime.

De asemenea, nu trebuie uitat că avem un Minister al Educației ale căror platforme au fost sparte de atacuri cibernetice sau au picat singure de foarte multe ori.

Am văzut cum au trecut școlile prin etapa online, acum e rândul ministerului de resort să demonstreze.