Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cine se mai vede profesor în ziua de azi

Laurențiu Mușoiu 05.08.2020 - 00:05
Laurențiu Mușoiu

Avem încă un an în care rata de promovare a examenului de definitivare în învățământul preuniversitar crește cu câteva procente, după contestații.

Share

Astfel, rezultatul foarte slab, de la prima afișare a rezultatelor, a mai fost îndreptat puțin.

Nu mai avem cea mai scăzută rată de promovare a Definitivatului, din ultimii patru ani, ci “doar” din ultimii trei.

Astfel, rata finală de promovare a examenului național pentru definitivare în învățământ (sesiunea 2020), după soluționarea contestațiilor, a crescut la 72,45%, cu 3,28% mai mult, comparativ cu rezultatele inițiale - 69,17%.

Avem o modificare sub 5%, ceea ce înseamnă că nu a fost chiar un examen organizat dezastruos, dar, totuși, este evident că au existat ceva probleme, cel puțin în procesul de evaluare a lucrărilor.

Anul trecut, rata de promovare a Definitivatului a fost de 75,28%, înainte de contestații și 77,89%, după soluționarea contestațiilor.

În anul 2018, înainte de contestații, rata de promovare a Definitivatului a fost de 75,75%, iar la final, de 79,59%.

În 2017, înainte de contestații, rata a fost de 63,71% și, ulterior, 66,90%.

Anul acesta, precum și în precedentul, am avut însă o prezență ridicată la examen.

Acest lucru, coroborat cu numărul ridicat de candidate de la admiterea în facultățile care pregătesc viitoarele generații de profesori pentru învățământul preuniversitar și preșcolar, ne indică o creștere a interesului pentru o carieră la catedră.

Din nefericire, nu avem încă semn că am avea și o generație de dascăli mai bine pregătiți.

Este limpede că pandemia a afectat în md negativ atât pregătirea elevilor, cât şi pe cea a profesorilor.

Acest lucru conduce la o perspectivă sumbră asupra noului an școlar, ce se va desfășura din nou, într-un procent semnificativ, online, după cum ne arată evoluția pandemiei, cu foarte mulți profesori care nu vor apuca să fie instruiți pentru a utiliza eficient noile tehnologii, în procesul de predare.