Astfel, rezultatul foarte slab, de la prima afișare a rezultatelor, a mai fost îndreptat puțin.
Nu mai avem cea mai scăzută rată de promovare a Definitivatului, din ultimii patru ani, ci “doar” din ultimii trei.
Astfel, rata finală de promovare a examenului național pentru definitivare în învățământ (sesiunea 2020), după soluționarea contestațiilor, a crescut la 72,45%, cu 3,28% mai mult, comparativ cu rezultatele inițiale – 69,17%.
Avem o modificare sub 5%, ceea ce înseamnă că nu a fost chiar un examen organizat dezastruos, dar, totuși, este evident că au existat ceva probleme, cel puțin în procesul de evaluare a lucrărilor.
Anul trecut, rata de promovare a Definitivatului a fost de 75,28%, înainte de contestații și 77,89%, după soluționarea contestațiilor.
În anul 2018, înainte de contestații, rata de promovare a Definitivatului a fost de 75,75%, iar la final, de 79,59%.
În 2017, înainte de contestații, rata a fost de 63,71% și, ulterior, 66,90%.
Anul acesta, precum și în precedentul, am avut însă o prezență ridicată la examen.
Acest lucru, coroborat cu numărul ridicat de candidate de la admiterea în facultățile care pregătesc viitoarele generații de profesori pentru învățământul preuniversitar și preșcolar, ne indică o creștere a interesului pentru o carieră la catedră.
Din nefericire, nu avem încă semn că am avea și o generație de dascăli mai bine pregătiți.
Este limpede că pandemia a afectat în md negativ atât pregătirea elevilor, cât şi pe cea a profesorilor.
Acest lucru conduce la o perspectivă sumbră asupra noului an școlar, ce se va desfășura din nou, într-un procent semnificativ, online, după cum ne arată evoluția pandemiei, cu foarte mulți profesori care nu vor apuca să fie instruiți pentru a utiliza eficient noile tehnologii, în procesul de predare.