25.7 C
București
luni, 6 mai 2024
AcasăOp & EdOpiniiRuleta stadioanelor, ultima fiță

Ruleta stadioanelor, ultima fiță

Mii de fani ai sportului-rege din județul Dâmbovița au înfruntat ploaia pentru a-și susține favoriții în lupta de a reveni în primul eșalon fotbalistic al țării, după două decenii. Din păcate, și în cazul Târgoviștei, ca în situația multor cluburi de tradiție din fotbalul românesc, vorbim de o formație reînființată, dar care a pierdut palmaresul. Dar, oricum, este echipa adoptată de suporterii din oraș și județ.

Marea problemă a târgoviștenilor vine de la administrația locală. Cetățenii din Târgoviște au șanse foarte mici să-și urmărească echipa favorită evoluând în oraș. Aceasta pentru că Primăria Târgoviște și Consiliul Județean Dâmbovița nu au putut asigura condiții.

De ani buni, la Târgoviște se discută despre un stadion nou sau despre consolidarea și modernizarea arenei pe care Chindia a evoluat de zeci de ani. Terenul pe care se află Stadionul „Eugen Popescu“ a fost mereu o țintă pentru băieții deștepți din imobiliare. De altfel, de-a lungul timpului, în locul terenurilor de antrenament din jurul arenei au răsărit, ca ciupercile după ploaie, vile impunătoare.

Acum, administrația locală spune că a obținut un împrumut de la Banca Europeană pentru consolidarea și modernizarea stadionului. Însă am asistat la o poveste similară și la Sibiu. Iar rezultatul nu a fost chiar cel dorit de comunitate. O improvizație…

Cert este că avem două echipe (Chindia Târgoviște și Academica Clinceni) nou-promovate în Liga I, ce nu au stadioane conforme pentru primul eșalon și ai căror suporteri – pentru care ar trebui să se desfășoare, de fapt, competiția – nu-și vor putea urmări favoriții decât în deplasare.

Încă două exemple de harababură administrativă. Așa cum am ajuns să avem echipe cu arene moderne, obligate, din lipsa banilor, să evolueze în Liga a III-a (Universitatea Cluj și Petrolul Ploiești), ne apropiem să avem și o echipă care să evolueze pe unul dintre cele mai moderne stadioane din România, construit, teoretic, pentru Campionatul European 2020, găzduit de București, în Liga a IV-a sau a III-a, CSA Steaua București.

La Târgu Jiu avem o echipă ce se îndreaptă spre eșalonul al treilea, tot din motive financiare (deși din punct de vedere sportiv se salvase), cu o arenă modernă, dar pe care nu poate evolua.

Toate aceste situații au un numitor comun: implicarea politicului în sport. Dar politicul se implică în multe țări, chiar și în Franța, unde primăriile sponsorizează cluburile sportive. Însă în România politicul nu s-a implicat pentru a face un bine comunității, ci din interese economice personale.

La noi, se merge pe ideea că nu contează cât de important pentru comunitate este un club sau ce potențial de a face performanță are, ci numele politicianului, sau al apropiatului său, care are interesul să se construiască o arenă. Iar ultimii ani ne-au demonstrat că în țara noastră stadioanele sunt mai scumpe.

După afaceri cu borduri, panseluțe, asfaltare sau reabilitare termică a blocurilor, s-a născut o nouă rețetă de succes: firme care să realizeze stadioane.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Doi turiști din Australia și unul din SUA au fost găsiți în Mexic, împușcați în cap

Trupurile neînsuflețite a trei turiști, doi din Australia și unul din SUA, au fost găsite în Mexic, fiecare dintre ei având câte un glonț...

Regele Charles, un an de la încoronare. Aniversare fără fast

Pe data de 6 mai se împlinește un an de la încornarea regelui Charles. Însă nu va fi o zi cu fast pentru Regele...

Studiu. Românii își propun să arunce mai puțină mâncare

Șapte din zece români își propun să arunce mai puțină mâncare la gunoi, relevă cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research în...
Ultima oră
Pe aceeași temă