-0.8 C
București
sâmbătă, 29 ianuarie 2022
AcasăOp & EdAutoritățile au descurajat vaccinarea în școlile de stat

Autoritățile au descurajat vaccinarea în școlile de stat

Situația vaccinării împotriva COVID-19 în unitățile de învățământ preuniversitar din Capitală, publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB), arată o diferență considerabilă între instituțiile de stat și cele private.

Sunt semnificativ mai multe unități de învățământ private cu procent de vaccinare ridicat în rândul angajaților, în comparație cu cele de stat.

Este adevărat că o grădiniță privată este codașa clasamentului, cu doar 10% dintre angajați vaccinați, dar probabil că este un caz particular ce ar trebui analizat separat.

Cert este că se poate observa cu lejeritate că, în general, unitățile private au procente de vaccinare în rândul angajaților net superioare majorității celor de stat.

Cu siguranță aici, o vină foarte mare o au autoritățile centrale, prin deciziile pe care le-au luat.

Unitățile de învățământ de stat au fost trimise în online mai des decât cele private.

În plus, elevii și profesorii de la stat mai sunt și trimiși în vacanță oricând le vine această idee guvernanților sau șefului statului.

E logic ca în aceste condiții angajații de la stat, conștienți că vor sta mai mult acasă, nu au mai fost determinați să se vaccineze.

Menținerea școlilor deschise este o modalitate de a forța indirect atât angajații din învățământ, cât și elevii și părinții acestora, să se vaccineze.

Se pare însă că acest aspect nu i-a convins și pe reprezentanții statului, care au procedat fix pe dos.

Mai îngrijorător este că liceele stau cel mai prost la vaccinare.

Acest lucru demonstrează incapacitatea autorităților de a convinge chiar segmentul cel mai vulnerabil al populației școlare să se imunizeze.

Cât timp în unitățile de învățământ de stat testarea va rămâne inexistentă, măștile pentru elevi vor fi ținute sub cheie, iar cursurile se vor suspenda la prima adiere de vânt, vom ajunge să vedem o uriașă diferență între pregătirea elevilor de la privat și cei din școlile publice.

Nu se mai poate vorbi despre acces egal la educație, dar poate acesta este interesul.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Cronologia nu înseamnă progres 

Astăzi, manierele, cultura, principiile morale au ajuns să formeze o recuzită la fel de ruginită și desuetă, precum armura cavalerului tristei figuri, în ochii celor care au căzut definitiv în gaura neagră a...
Ultima oră
Pe aceeași temă