14.5 C
București
joi, 23 septembrie 2021

După COVID, “România educată” lovește învățământul tradițional

Anul școlar 2021 – 2022 a debutat, ca și precedentele, cu declarații optimiste ale politicienilor aflați la putere. Din nou, reprezentanții statului român au lăsat impresia că pandemia COVID-19 nu își va mai pune amprenta pe anul școlar care a fost deschis la începutul acestei săptămâni.

Aceasta, în condițiile în care infectările cu noul coronavirus se înmulțesc de la o zi la alta.

Pe lângă pandemia care a introdus o mulțime de experimente nereușite în școla românească, guvernanții mai pregătesc o provocare pentru elevi și profesori.

Prezenți la festivitatea de început de an școlar la Colegiul “Gheorghe Lazăr” din Capitală, premierul Florin Cîțu și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, i-au anunțat cu mândrie pe elevii și pe cadrele didactice ale acestei unități de învățământ că vor avea onoarea de a fi primii cobai ai proiectului “România educată”.

Practic, unul dintre cele mai bune licee din România va fi folosit de politicienii aflați în acest moment la putere ca un experiment.

Premierul și ministrul Educației au vorbit despre implementarea unui proiect care, în acest moment, nu este transpus în lege și sunt șanse minime ca acest lucru să se întâmple prea curând.

Evident, nu avem nici metodologie.

În această situație, despre ce proiect vorbim la Liceul Lazăr?

Probabil că sunt niște idei cunoscute doar de actuala putere și de conducerea liceului, atrasă de o cariera politică.

Lipsește însă interesul pentru elevii acestei unități care, mai ales după doi ani cu școală online, au nevoie de un proces didactic de predare serios, nu de experimente.

Nu am auzit ca profesorii acestui liceu să fie instruiți în legătură cu acest proiect pe timpul verii, iar acest lucru se va traduce ca o mare problemă a elevilor.

În scenariul revenirii la școala online în Capitală – scenariu mult mai probabil decât cel anunțat de ministrul Cîmpeanu, că în luna octombrie va fi gata noua lege a educației – elevii de la liceul Lazăr vor avea parte de două experimente în același timp: improvizațiile învățământului românesc digitalizat și mândria șefului statului, “România educată”.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu-Mihail Mușoiu scrie în presa centrală din anul 2008. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar, a absolvit FJSC și deține un master în Științele Comunicării.
Ultima oră
Pe aceeași temă