7 C
București
marți, 24 decembrie 2024
AcasăMediuCelebrii anonimi. Since 1843

Celebrii anonimi. Since 1843

The Economist, una dintre cele mai vechi și mai influente instituții de presă din lume (anul acesta împlinește 172 de ani), continuă tradiția inaugurată de fondator, James Wilson, de a nu semna niciun articol care apare în paginile revistei. Wilson scrisese singur primele ediții aproape în întregime dar, ca să pară că sunt mai mulți, a lăsat articolele anonime, în plus folosind în exprimare și pluralul la persoana întâi. Și tradiția a rezistat, inclusiv în varianta on-line a publicației, singurele excepții fiind textele de la secțiunea de bloguri. Dar chiar și acestea apar semnate doar cu inițialele autorilor. Cu riscurile de rigoare.

„Patru dintre membri echipei noastre au inițialele „J.P.”, dar, în opinia noastră, este cel mai bun compromis între anonimitate totală și semnătură explicită”, explică celebra publicație într-un text (nesemnat, evident), ca răspuns la repetatele întrebări pe care le adresează cititorii în legătură cu această „ciudățenie”.

Dacă la început motivul anonimității a fost acela de a ascunde faptul că revista era făcută de foarte puțini jurnaliști, acum, susțin editorii ei, motivul e exact opusul. „Acest lucru permite mai multor autori să vorbească pe o singură voce. Articolele de fond sunt discutate și dezbătute în fiecare săptămână în ședințe la care are acces întreaga echipă redacțională. Jurnaliștii cooperează, cel mai adesea, și în elaborarea și scrierea celorlalte articole. Iar unele suportă foarte multe editări ulterioare”, susține, anonim, un editor al The Economist.

Dar principalul motiv al anonimității este altul, explică el. „Este credința noastră că ceea ce este scris, conținutul, este mai important decât numele autorului. Sau, cu spunea Geoffrey Crowther, editorul nostru între anii 1938 și 1956, anonimitatea face din autor nu stăpânul, ci servitorul a ceva mai mare decât el…”

Cele mai citite

Capitalul românesc câștigă teren în sistemul bancar: Ponderea activelor băncilor autohtone se apropie de 40%

România controlează aproape 40% din activele sistemului bancar, marcând o creștere notabilă a capitalului autohton. Potrivit datelor BNR, ponderea activelor băncilor cu capital străin...

Oportunitate pentru firmele din România: Sponsorizare ONG-uri și facilități fiscale

Pentru firmele plătitoare de impozit pe profit, cheltuiala cu sponsorizarea nu este deductibilă fiscal Firmele din România au la dispoziție o oportunitate valoroasă de a...

Luna decembrie aduce vânzări record în sectorul alimentar: Produse tradiționale și pachete speciale pentru sărbători

Decembrie se dovedește a fi o lună extrem de bună pentru producătorii din domeniul alimentar din România, aceștia înregistrând vânzări semnificative. Conform emisiunii ZF...
Ultima oră
Pe aceeași temă