Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Vrei sa iti promovezi afacerea online? Afla cum poti alege cea mai buna agentie de marketing digital

Vrei sa iti promovezi afacerea online? Afla cum poti alege cea mai buna agentie de marketing digital pentru proiectul tau!

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 12.08.2020 - 11:15

Daca esti la inceput de drum si ai un business pe care vrei sa il promovezi, cea mai simpla si la indemana solutie este sa cauti o agentie de marketing online.

Dar ce te faci cand te trezesti cu sute de rezultate, fiecare dintre ele promitand "marea cu sarea". Cum alegi cea mai potrivita varianta pentru proiectul tau? Daca ai un buget restrans, cu siguranta nu vei dori sa il irosesti pe campanii ineficiente sau care sa nu iti aduca acel deja faimos, mitic ROI.

Agentiile de marketing iti vor trimite cu siguranta prezentari peste prezentari, iti vor face numeroase promisiuni si iti vor vorbi despre dezvoltarea brand-ului. Insa cel mai bine ar fi ca TU sa fii pregatit si sa pui cateva intrebari esentiale pentru a decide cu cine vei lucra:

1. Care va fi strategia pentru business-ul tau si cum va decurge in detaliu procesul de lucru?

De multe ori, agentiile preiau cu copy/paste strategii asemanatoare de la clientii anteriori iar lipsa de originalitate isi va spune cuvantul. Deasemenea, diferentierea fata de ceilalti competitori va avea de suferit. De aceea, este foarte important sa ceri o analiza personalizata pentru business-ul tau si sa intrebi cum se va desfasura in mod propriu-zis colaborarea.

2. Care sunt serviciile pe care sunt specializati?

Agentiile iti vor oferi orice tip de serviciu de marketing pe care ti-l doresti, insa cu siguranta la unele capitole stau mai bine, sau mai prost…

Afla pentru fiecare dintre ele care sunt punctele lor forte (Campanii Google Ads, Optimizare SEO, Re-marketing, Branding, Comunicare si PR, Content Marketing, etc) si / sau serviciile externalizate, pe care le ofera prin intermediul unor colaboratori. Este bine sa stii pe ce tipuri de servicii au cea mai mare experienta si unde / pentru ce clienti s-au obtinut cele mai bune rezultate.

3. Cum se va desfasura comunicarea cu echipa ta?

Deseori, va fi nevoie ca  echipa ta sa comunice eficient cu agentia de marketing pentru atingerea obiectivelor stabilite. De aceea, este util sa stii disponibilitatea celor implicati in campania de promovare. Cine va fi responsabil pentru proiect? Care vor fi mijloacele de comunicare? Cat de repede se va raspunde la anumite solicitari? Toate aceste lucruri pot avea o influenta majora in depasirea unor posibile obstacole si obtinerea rezultatelor dorite.

4. Cat costa campania de promovare?

E bine sa intrebi care este bugetul necesar pentru atingerea tuturor obiectivelor tale. Fireste, trebuie sa le ai bine stabilite si sa stii ce anume iti doresti sa obtii de pe urma parteneriatului. Daca ai un buget mic, e bine sa fii chibzuit si sa alegi cele mai eficiente metode de promovare. Ulterior, daca masurile luate dau roade, acesta se poate ajusta si se pot extinde canalele de comunicare si promovare. 

5. Cand se vor obtine primele rezultate?

In functie de tipul de promovare ales (campanie Google Ads sau campanie SEO spre exemplu), dar si de situatia existenta (exista sau nu un site optimizat, sunt necesare imbunatatiri tehnice majore sau doar mici ajustari) rezultatele pot veni intr-un termen mai lung sau mai scurt. In mod cert, ar trebui sa obtii o estimare de timp realista (daca termenul este mult prea scurt, acest lucru iti poate ridica un semn de intrebare).

6. Cum se masoara rezultatele?

Orice masura si decizie luata in timpul derularii campaniilor trebuie sa se bazeze pe date exacte si corecte. Daca promovarea nu functioneaza in mod corespunzator si sunt necesare ajustari, o analiza detaliata a acestor date este esentiala. Deasemenea, este recomandat sa intrebati care va fi frecventa raportarilor primite.

Prin intermediul specialistilor, a resurselor si a tool-urilor de care dispun, agentiile de marketing pot aduce beneficii importante pentru orice tip de business. Insa inainte de a alege firma cu care veti colabora este necesar sa va documentati si sa obtineti cat mai multe detalii despre serviciile si conditiile oferite. Fie ca optati pentru o agentie deja consacrata pe piata online sau pentru o agentie de marketing digital dedicata si creativa precum Omniflux, important este sa setati obiectivele impreuna si sa aveti o colaborare cat mai stransa pentru atingerea acestora. In acest fel, succesul este garantat!

Comentarii