17.9 C
București
sâmbătă, 25 mai 2024
AcasăLifestyleStil de viațăCum te poate ajuta Dieta Daneza să slăbești

Cum te poate ajuta Dieta Daneza să slăbești

Numita și dieta de 13 zile, dieta daneza este un plan de slăbit cunoscut în întreagă lume. Se bucura de popularitate datorita rezulatatelor impresionante pe care le promite. Dieta te poate ajuta să slăbești până la 10 kilograme în doar doua sapatmani.

Doar că este o cura de slăbit destul de restrictiva și puțin reușesc să o urmeze. Ce este dieta daneza și cum te poate ajuta să slăbești? Poate fi acest plan alimentar eficient sau este doar o alta dieta în trend? Vom dezbate aceste aspecte în cele ce urmează. 

Ce este dieta daneza?

Dieta daneza este un plan alimentar de slăbit care te ajuta să dai jos multe kilograme într-un timp foarte scurt. Mai mult decât atât, aceasta dieta pretinde că iți accelerează metabolismul în doar 13 zile.

Cu alte cuvinte, pe lângă faptul că vei slabi semnificativ pe parcursul dietei, vei continua să slăbești chiar și după ce revii la o alimentație normala.

Exista mai multe variante ale dietei daneze, dar toate presupun un plan alimentar strict. Acesta, desi durează doar 13 zile, poate fi extrem de dificil de urmat.

Daca vrei să înțelegi mai bine aceasta dieta și te interesează să afli mai multe detalii, iată ce reguli ar trebui să respecți:

  • planul alimentar consta în mese bogate în proteine și sărace în grăsimi
  • vă trebui să limitezi foarte mult sau chiar să excluzi din alimentație carbohidrații
  • meniul zilnic ar trebui să iți aducă un aport de aproximativ 600 de calorii până la maxim 1000 de calorii
  • trebuie să bei cel puțin doi litri de apa pe zi
  • evita să consumi uleiul, maioneza, ketchupul și alte sosuri
  • exclude din alimentație zaharul, mierea și dulciurile
  • evita să bei alcool, sucuri carbogazoase sau îndulcite
  • poți să folosești condimente precum usturoi, piper și ierburi aromatice
  • unele variante ale dietei daneze interzic sarea, pe când altele permit folosirea ei, dar în cantități limitate
  • nu manca chipsuri, popcorn sau alte tipuri de snacksuri

Pe lângă toate acestea, vă trebui să mănânci trei mese principale pe zi, la ore fixe. Dieta daneza nu permite gustările intre mese, iar daca iți este foame poți să bei apa.

Un alt aspect important de reținut este acela că daca nu reușești să respecți aceste reguli 13 zile la rand, atunci se recomanda să oprești dieta daneza și să o reiei abia după șase luni.

În cazul în care ai dus dieta la bun sfârșit, dar mai vrei să slăbești, o mai poți urma din nou doar după ce au trecut minim doi ani.

Te poate ajuta dieta daneza să slăbești?

Daca reușești să urmezi toate regulile pe care le presupune acest plan alimentar de 13 zile, cu siguranță vei slabi.

Acest fapt se datorează restricțiilor calorice destul de sevrere. Să consumi zilnic intre 600 și 1000 de calorii înseamnă aproximativ jumătate din necesarul energetic. Prin urmare, nu ai cum să nu slăbești.

Însă, aceasta scădere în greutate nu este una reala și sustenabila. Majoritatea dietelor restrictive cum este și dieta daneza determina eliminarea apei din organism și nu a grăsimilor.  De altfel, cel mai probabil dieta daneza funcționează doar pe termen scurt.

Desi susține că stimulează metabolismul, specialiștii în nutriție susțin că dimpotrivă, dieta daneza îl încetinește. Acest lucru înseamnă că este foarte posibil să te îngrași din nou după ce începi să mănânci normal.

Ar trebui să încerci dieta de 13 zile?

Răspunsul la aceasta întrebare este categoric nu. Desi face promisiuni îndrăznețe, dieta daneza promovează o scădere în greutate nesustenabila. În plus, exista o serie de îngrijorări cu privire la aceasta cura de slăbit.

Dieta daneza promite o scădere în greutate lipsita de sens. Să slăbești 10 kilograme în doar 13 zile este puțin probabil și chiar daca ar fi așa, un astfel de plan alimentar ar trebui, pur și simplu, ignorat.

O dieta atât de restrictiva precum este dieta daneza privează organismul de mulți nutrienți esențiali pentru buna lui funcționare. Unele variante ale dietei recomanda suplimentele nutritive, însă acestea nu pot înlocui o alimentație variata și sănătoasă.

Așa încât, dieta daneza poate să provoace dezechilibre nutriționale și o serie de efecte adverse. Daca urmezi o astfel de cura de slăbire te poți simți obosit, lipsit de energie, ametit, agitat, nervos, te poți confrunta cu insomnii și chiar dezechilibre hormonale.

Prin urmare, nu exista prea multe motive care să te încurajeze să încerci dieta daneza. Până la urma, de ce să adopți un plan alimentar care te înfometează, face ravagii în organism și care nu iți asigura o scădere în greutate durabila?

Din păcate, oricât de mult ne-am dori să găsim o dieta minune cu care să obținem rezultate excelente, într-un timp scurt, trebuie să fim realiști și să înțelegem că aceasta nu exista.

Daca vrei să ajungi la greutatea ideala și să te bucuri de rezultate stabile, cel mai bine este să slăbești treptat și sănătos. În loc să apelezi la tot felul de diete care te înfometează și sunt lipsite de nutrienți, mai bine ai răbdare și adopți un stil de viață echilibrat și sănătos.

Iată câteva sfaturi foarte simple:

  • mănâncă variat și echilibrat
  • redu porțiile de alimente
  • mănâncă cât mai multe legume
  • evita să consumi alimente procesate, prăjeli și fast-food
  • nu sari peste mesele principale ale zilei și respecta un program fix de masa
  • fă sport
  • hidratează-te
  • dormi suficient
  • relaxează-te și evita stresul
  • nu ronțăi intre mese sau seara când te uiți la TV
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă