3.9 C
București
miercuri, 11 decembrie 2024
AcasăLifestyleLa Digue: Insula cu mai multe biciclete decât mașini

La Digue: Insula cu mai multe biciclete decât mașini

Există mai multe biciclete decât mașini în La Digue, o insulă de 10 km care face tot posibilul să stea departe de turismul excesiv, scrie BBC.

La Digue este, fără îndoială, una dintre cele mai cunoscute 115 insule din Seychelles. Aceasta atrage mii de turiști în fiecare an la Anse Source d’Argent, numită adesea cea mai fotografiată plajă din lume datorită bolovanilor săi impunători care amintesc de vremurile preistorice, un decor ideal pentru filmele și reclamele de la Hollywood. La o scară mai mică, observatorii de păsări de pretutindeni vin să observe păsări precum Seychelles Black Paradise Flycatcher, o specie endemică pe cale de dispariție din Seychelles.

Dar poate că minunea mai puțin cunoscută a insulei este lipsa mașinilor și modul în care locuitorii din Digueois au reușit să limiteze traficul pentru a proteja frumusețea virgină a teritoriului lor de 10 km pătrați.

Cu o populație de numai aproximativ 3.000 de locuitori, locuitorii din Digueois se mândresc cu folosirea bicicletei ca principal mijloc de transport, spre deosebire de insulele vecine mai mari Mahé și Praslin, care au cunoscut o creștere urbană mai mare. Pentru localnici, o mașină este inutilă, iar deplasarea cu bicicleta a fost întotdeauna un mod de viață.

„De la o vârstă mică, fratele meu încerca să ne învețe cum să mergem pe bicicletă. Țineau șaua și tu te gândeai că ei chiar te țin, apoi îți dădeau drumul și cădeai. Și așa înveți să mergi pe bicicletă”, a declarat Florie Marie, un locuitor din La Digue.” Totuși, sora mea, care locuiește în Mahé, încă nu știe să meargă pe bicicletă.”

Turiștii participă, de asemenea, la tradiția locală. Aceștia închiriază biciclete pentru a explora insula. „La Digue este cunoscută ca fiind o insulă a bicicliștilor. Așadar, veți avea clienți care vor să călătorească cu mașina până la plajă, dar majoritatea, vor biciclete”, a declarat Travis Mills, care deține o companie de închiriere biciclete în La Digue.

Numărul actual de vehicule de pe insulă este de 60, o creștere considerabilă față de cele 10 pe care le avea în anii ’80, când doar familiile bogate își permiteau să dețină mașini. Dar este încă un număr mic, un număr care este parțial legat de dificultățile legate de proprietatea individuală a vehiculelor aici: nu sunt permise mașini decât dacă acestea furnizează un serviciu public. Cu toate acestea, creșterea construcțiilor turistice și a vehiculelor necesare care vin odată cu această activitate a tras un semnal de alarmă, în special în rândul localnicilor.

„Cu mai multe vehicule pe La Digue, acel aspect de liniște, de calm, de relaxare nu va mai exista. Iar acest lucru va avea cu siguranță un mare impact asupra La Digue în sine, a turismului, a mediului și a ecosistemului său”, a declarat Patrick Andre, secretarul principal al transporturilor din Seychelles.

Conservatorii avertizează că dezvoltarea în continuare ar putea avea un impact asupra habitatului natural al speciilor pe cale de dispariție de pe insulă, cum ar fi Seychelles Black Paradise Flycatcher, cunoscut sub numele de Vev în creola locală. Rezervația Veuve, un parc național și o zonă de conservare înființată pentru a proteja Vev-ul endemic, este o bijuterie a frumuseții naturale pentru Digueois.

„Am văzut că numărul de construcții a crescut pe insula La Digue, iar acest lucru a fost o mare îngrijorare în ceea ce privește populația flycatcher„, a declarat Josianna Rose, pădurar la rezervația Veuve. „Oamenii din La Digue construiesc destul de mult, taie copaci pentru construcții”.

Din 2008, ecologiștii au transportat câteva zeci de flycatcher pe insulele vecine printr-un program de reproducere care ar asigura acestei specii rare de păsări habitate adecvate suplimentare.

La Digue a impus acum un moratoriu asupra construirii de noi unități turistice până în 2023, într-un efort de a conserva resursele naturale locale. „Dacă vrem cu adevărat ca La Digue să rămână una dintre bijuteriile din Seychelles, trebuie să putem, în acest moment, să începem să controlăm, să monitorizăm dezvoltarea pe insulă”, a declarat Sherin Francis, director executiv al Consiliului de Turism din Seychelles.

În mod similar, interzicerea deținerii de vehicule private, precum și discuțiile privind eliminarea treptată a tuturor vehiculelor care depind de combustibil și extinderea formelor mai tradiționale de transport (pe insulă a mai rămas un singur operator de căruțe cu boi), au devenit parte a obiectivului de a transforma La Digue în eco-capitala Seychelles.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Alexandru Stancu
Alexandru Stancu
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

Alegerile din România au șocat un profesor român de la celebra universitate Oxford

Corneliu Bjola, profesor de Studii Diplomatice la Universitatea Oxford, spune că rezultatele primului tur al alegerilor au fost un şoc şi că a fost...

Banca Mondială: Sărăcia extremă la nivel global revine la nivelurile dinaintea pandemiei

Regiunile cele mai afectate de sărăcie în ultimii ani sunt Orientul Mijlociu și Africa de Nord Banca Mondială a publicat noile estimări privind sărăcia globală,...

România, în centrul deciziilor economice la Bruxelles

România primește o perioadă extinsă de ajustare fiscală de 7 ani România se numără printre cele cinci state membre cărora li s-a aprobat o perioadă...
Ultima oră
Pe aceeași temă