Capitala ลi brandul de turism al României vor fi promovate de National Geographic Channel, în 10 ลฃฤri din lume, între care Germania, Franลฃa, Italia, Marea Britanie ลi Rusia, prin intermediul unui documentar ลi al unor filme scurte. Întregul proiect este estimat la aproape 1 milion de euro.
Autoritatea Naลฃionalฤ pentru Turism (ANT) vrea sฤ încheie un contract privind achiziลฃionarea serviciilor de coproducลฃie a unor programe ce urmeazฤ a fi difuzate la televiziunea internaลฃionalฤ National Geographic Channel, pentru promovarea brandului de turism al României, conform unui anunลฃ din 13 august al ANT.
Proiectul presupunea realizarea, în coproducลฃie, a unui film documentar de 45 de minute ลi a unor viniete (filme scurte, n.r.) de 30 de secunde, acestea fฤcând parte din proiectul televiziunii National Geographic Channel, realizat sub conceptul de „Smart Cities”, scrie Mediafax.
Dupฤ ce vor fi realizate, aceste filme vor fi difuzate pe National Geographic Channel, în perioada februarie – mai 2015, în Germania, Franลฃa, Italia, Marea Britanie, Rusia ลi România, Spania ลi Polonia, Abu Dhabi (capitala Emiratelor Arabe Unite) ลi India.
Bucureลtiul, destinaลฃie „smart”
Documentarul va trebui sฤ promoveze Bucureลtiul ca destinaลฃie „«smart» de city-break” ลi sฤ conลฃinฤ cele mai reprezentative patru puncte de atracลฃie ale capitalei României ลi din imediata sa apropiere, promovând peisajul cultural, trecutul istoric, infrastructura pentru educaลฃie, dar ลi stilul de viaลฃฤ pentru petrecerea timpului liber.
Totodatฤ, filmul documentar ลi vinietele trebuie sฤ abordeze atât partea mai puลฃin cunoscutฤ a oraลului din punct de vedere al istoriei, al vieลฃii culturale ลi artistice, al oportunitฤลฃilor educaลฃionale, cât ลi elemente de interes deja cunoscute de turiลti, dar pentru care este nevoie sฤ se menลฃinฤ eforturile de promovare, dupฤ cum precizeazฤ ANT.
Valoarea estimatฤ a proiectului este 972.500 de euro, din care contribuลฃia estimatฤ a Autoritฤลฃii Naลฃionale pentru Turism este de 750.000 de euro, în timp ce contribuลฃia estimatฤ a National Geographic Channel este de 222.500 de euro, conform documentaลฃiei fฤcute publice de ANT.
Propunerea financiarฤ trebuie sฤ se încadreze în limita bugetului alocat pentru aceastฤ acลฃiune, sursa de finanลฃare fiind fonduri externe nerambursabile, menลฃioneazฤ ANT.
Contribuลฃia National Geografic Channel la aceastฤ coproducลฃie va presupune ลi realizarea a patru machete de presฤ, în format A4, pentru promovarea Bucureลtiului ลi a produselor turistice cheie ale României, ce vor fi publicate în revista National Geographic Magazine (coperta 4), pe aceleaลi pieลฃe ca ลi documentarul ลi vinietele, în perioada februarie – mai 2015.
Potrivit ANT, în activitatea de promovare turisticฤ, emisiunile televizate cu specific de turism reprezintฤ un instrument important prin intermediul cฤruia mesajul de promovare ajunge la potenลฃialii turiลti. „Impactul pe care astfel de emisiuni televizate îl are în rândul consumatorilor de produse ลi servicii turistice este unul eficient, cunoscutฤ fiind influenลฃa pe care mass-media vizualฤ o are în rândul publicului”, îลi justificฤ ANT desfฤลurarea acestui proiect.
De asemenea, conform ANT, conceptul „Smart Cities”, iniลฃiat de National Geographic Channel presupune realizarea câte unui film documentar pentru 18 oraลe europene relevante, invitate sฤ participe la aceastฤ iniลฃiativฤ de promovare, datoritฤ faptului cฤ sunt considerate a avea cel mai mare potenลฃial de creลtere în urmฤtorii ani.