Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cele 5 alimente bogate in antioxidanti pentru sanatatea ta

Antioxidantii sunt pe buzele tuturor si incep sa fie din ce in ce mai cunoscute efectele anti-imbatranire sau de mentinere a unei sanatati de invidiat.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 27.10.2020 - 10:45

Acestia sunt promovati ca ingrediente extrem de eficiente in cremele de piele, superalimente si alte produse. Dar te-ai intrebat vreodata ce sunt antioxidantii si cum functioneaza. Sau de ce sunt atat de importanti si toata lumea recomanda consumul acelor alimente bogate in antioxidanti?

Care este rolul antioxidantilor?

Antioxidantii au rolul de a elimina radicalii liberi din organism . Radicalii liberi sunt molecule agresive care ataca celulele corpului, in special in zona pielii. Acesti antioxidanti naturali scot aceste molecule din circulatie si le fac inofensive. Radicalii liberi favorizeaza o varietate de boli, cum ar fi imbatranirea prematura sau uscarea pielii, acidificarea intregului corp si chiar anumite tipuri de cancer. In mod normal, organismul beneficiaza de propriile resurse de antioxidanti, dar anumiti factori precum stresul, somnul insuficient si, in special, o dieta necorespunzatoare, lipsita de vitamine sau alimente sanatoase perturba acest echilibru. Consumand alimente cu un continut mare de antioxidanti naturali, vei reusi sa te mentii sanatos si sa elimini radicalii liberi din corp.

Iata cateva sfaturi pentru a creste aportul zilnic de antioxidanti:

- Includeti un fruct sau o legume la fiecare masa sau gustare.

- Nu trebuie sa lipseasca in nicio zi o ceasca de ceai verde sau matcha.

- Uita-te la culorile din pe farfurie. Adaugati alimente ce au culori vii, cum ar fi varza, sfecla si fructele de padure.

- Utilizati turmeric, chimen, oregano, ghimbir, cuisoare si scortisoara pentru a condimenta si aroma si mancarea.

- Mancati nuci, seminte, in special nuci de Brazilia, seminte de floarea-soarelui si fructe uscate, dar alegeti-le pe cele fara adaos de zahar sau sare.

Exista numerosi compusi care au efecte antioxidante, cei mai cunoscuti sunt Vitamina E, Vitamina C, seleniul, vitamina E, flavonoidele, resveratrolul.

Astfel adoptarea unui stil de viata sanatos, mentinerea unei diete variate care sa contina cat mai multe tipuri de antioxidanti in alimentate este unul din secretele uniei vieti lungi si sanatoase.

O alta solutie de a mentine un nivel optim de antioxidanti in organism este completarea cu suplimente nutritive.

Astfel in magazinul online sanavita gasesti peste 250 de produse naturiste cu efecte antioxidante cu preturi incepand de la 5 lei.

Care sunt alimentele cu cei mai multi antioxidanti naturali?

     1. Anghinarea

Cu siguranta ai auzit despre anghinare, o leguma ciudata care nu este consumata atat de des ar fi necesar. Aceasta are un continut extrem de mare de antioxidanti naturali si aduce numeroase beneficii organismului uman. Are rezultate extrem de eficiente pentru sanatatea inimii, a ficatului, sanatatea digestiva, ajuta la scaderea glicemiei sau a nivelului de insulina si, cel mai important, poate ajuta la stoparea dezvoltarii tumorilor canceroase

     2. Varza rosie

Varza rosie este un alt aliment minune pe care oamenii ar trebui sa il consume de fiecare data cand au ocazia. Prin fierbere, continutul de antioxidanti naturali ai acesteia creste. Pe langa numeroasele vitamine( A si C), varza rosie mai contine carotenoide si flavonoide, care ajuta la prevenirea cancerului si sanatatea inimii.

     3. Afine

Aceste fructe dulci, de culoare inchisa, sunt, de asemenea, extrem de populare in afara sezonului lor datorita beneficiilor pe care le aduc. Nu numai ca au un gust racoritor si special, dar contin si foarte multi antioxidanti, principalii compusi fiind flavonoidele. Proportia lor de antioxidanti este continuta in polifenoli, care nu numai ca le confera culoarea albastra tipica, dar adapostesc si comoara antioxidanta. Beneficiile aduse organismului se indreapta spre inima, protectie cerebrala, evitarea diabetului sau impotriva imbatranirii.

     4. Cafeaua

Cafeaua, acea bautura fierbinte amara, aromata si energizanta nu este doar modalitatea preferata de a incepe ziua, ci este si foarte bogata in antioxidanti, de aceea se recomanda consumul regulat al acesteia. 

     5. Rosii

Rosiile sunt legumele preferate ale multora, ele putand fi consumate in diverse moduri si sunt, de asemenea, un aliment cu un continut foarte mare de antioxidanti: aceste legume contin o cantitate deosebit de mare de coloranti vegetali, cum ar fi carotenoizii si licopenul, renumiti pentru beneficiile pe care le aduc organismului uman. Consumul regulat de rosii, in diverse forme, poate ajuta la mentinerea unei inimi sanatoase, poate preveni aparitia cancerului si sunt eficienta in protectia pielii.

Comentarii