9.8 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăLifestyleCatering-ul a devenit un domeniu de activitate atractiv

Catering-ul a devenit un domeniu de activitate atractiv

Pentru a avea succes în ziua de azi, ei trebuie să țină cont de anumite aspecte pe care au pus accentul antreprenorii care au reușit deja în acest domeniu.

În primul rând, este necesară o locație bună – aceasta fiind o condiție esențială pentru a avea succes. Fără o locație accesibilă clienților, va fi greu în ziua de azi de a-ți crește cifra de afaceri. Cele trei caracteristici principale ale restaurantului sunt: primitor, spațios și confortabil. Contează dimensiunea sălii, decorul dar și aspectul restaurantului. Această unitate este o zonă în care clienții trebuie să se simtă confortabil, să ia masa într-un loc relaxant și prietenos. Atmosfera confortabilă este creată și de iluminatul adecvat.

Un alt aspect este stabilirea unui meniu culinar care să fie pe placul clienților. Trebuie creat un concept care să fie adecvat unui public general.

Prețurile la produse și servicii se aleg astfel încât să fie corecte și accesibile, pentru că doar așa există șanse de creștere a numărului de clienți. Cei care stabilesc prețuri prea mari, își asumă și riscul de a-și falimenta singuri afacerea. Pentru a păstra clienții este important ca produsele culinare să fie foarte gustoase, de aceea este nevoie de un bucătar bun, care să aibă experiență. Pe lângă gustul mâncării, contează și calitatea ingredientelor, modul de preparare, conservare, aspectul estetic al preparatelor.

Restaurantul are nevoie de spații de depozitare, de echipamente necesare, locuri cu rafturi pentru depozitarea alimentelor, produselor și condimentelor, o zonă de spălare, echipamente pentru depozitarea de vase curate, etc. Zona de depozitare a alimentelor poate fi organizată prin sisteme de rafturi de pe Bigg.ro, care oferă o serie de avantaje: sunt robuste, rezistente la rugină și coroziune, spațioase și durabile.

În general, toate restaurantele au nevoie de o cantitate mare de produse de inventar, care vor fi depozitate pe rafturi metalice. Sistemele de rafturi metalice sunt rezistente, se potrivesc în aproape orice spațiu al unui restaurant, sunt perfecte și pentru depozitarea uscată sau rece. De regulă, inspectorii de sănătate ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor) aplică amenzi când rafturile sunt vechi și pline de rugină, pentru că acestea pot afecta la un moment dat și produsele alimentare. Patronii de restaurante ar trebui să înlocuiască rafturile vechi cu altele noi, care respectă regulile de depozitare actuale.

În acest an, catering-ul comercial (firme specializate și restaurante) și cel industrial (pentru spitale, școli, armată) au mers foarte bine, mai ales că dacă s-au ridicat la nivelul exigențelor clienților. De asemenea este cunoscut și catering-ul de transport care oferă gustări pentru diferite companii (aeriene, trenuri, nave de croazieră).

Pentru a avea succes cu propriul restaurant este necesară și promovarea online. Managerii trebuie să acorde mai mult interes și timp pentru a-și promova afacerea, în scopul de a atrage mai mulți clienți.

Recenziile online ale clienților pot avea o influență asupra luării deciziilor de către viitorii clienți. Sondajele de opinie, prezentate de tripadvisor.com, arată că 94% din oaspeții din SUA sunt influențați de recenziile online. Concluzia este că recenziile online sunt deosebit de importante, dar și fotografiile restaurantelor, care trebuie să fie cât mai precise și demne de încredere.

Clienții decid dacă să aleagă un restaurant și cât să cheltuiască în funcție de recenziile online pe care le are acesta. Potrivit sondajelor de opinie, 31% dintre clienți au spus că pot cheltui mai mulți bani într-un restaurant care are recenzii pozitive. Dacă recenziile sunt rele la un restaurant, acesta poate pierde 70% din potențialii clienți.

Pentru a atrage clienți noi în restaurant ar mai fi câteva aspecte de luat în calcul:

– Prezentați în mod lizibil prețul preparatelor din meniu

– Alegeți un nume foarte atractiv pentru restaurant care să-i impresioneze pe clienți

– Faceți reclamă distribuind fluturași în oraș, oferind reduceri mari celor care vin între anumite ore la restaurant

– Creați contracte de tip parteneriat cu hoteluri, pensiuni, baruri din oraș sau din apropierea acestuia, prin care să aveți și voi și ei anumite avantaje

– Folosiți un program de loialitate prin care să-i determinați pe clienți să revină la restaurant

– Oferiți cadouri clienților care lasă recenzii pozitive despre restaurant, atmosferă și preparatele culinare.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă