3 C
București
duminică, 22 decembrie 2024
AcasăSocialEducațieZeci de ore pierdute la simularea Evaluării Naționale

Zeci de ore pierdute la simularea Evaluării Naționale

Cu toate că Ministerul Educației (ME), condus de Ligia Deca, transmite un timp de 20 de minute în care sistemul destinat evaluării digitale a lucrărilor scrise de la simularea examenului pentru elevii de clasa a VIII-a, în teritoriu, a fost vorba de zeci de ore pierdute.

Jurnaliștii cotidianului național “România liberă” au aflat, din centre de examinare din numeroase județe, că sistemul de evaluare digitală a lucrărilor scrise de la simularea examenului pentru clasa a VIII-a (Evaluarea Națională) a întâmpinat erori și nu a funcționat, în medie, două sau trei ore, într-o zi.

Acest lucru se traduce, la nivel național, în zeci de ore pierdute în centrele de evaluare.

Este vorba de ore în care profesorii evaluatori au fost nevoiți să stea în centre, fără să poată însă lucra.

Ministerul numără altfel

Am solicitat ME să ne transmită o situație a erorilor întâmpinate de sistemul de evaluare digitală, la nivel național.

Până la ora închiderii ediției, nu am primit niciun răspuns.

Vom publica răspunsul ministerului, atunci când îl vom primi.

Platforma destinată evaluării digitalizate a funcționat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepția unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute), însă fără a se înregistra blocaje”, transmitea ME, printr-un comunicat de presă remis cotidianului național “România liberă”, în data de 5 februarie a.c., după prima probă scrisă a simulării Evaluării Naționale, la Limba și literatura română.

După cea de-a doua probă, cea de Matematică, susținută marți, ME a precizat: “Platforma destinată evaluării digitalizate a funcționat conform standardelor tehnice pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor”.

Ministerul nu face însă nicio referire la modul în care a funcționat platforma după încărcarea lucrărilor în sistem, când a început evaluarea acestora.

După cea de-a treia probă, de Limba și literatura maternă, ME nu a mai făcut nicio referire la sistemul de evaluare digitalizată.

La această probă au fost însă și cei mai puțini candidați.

La prima probă, potrivit informațiilor furnizate ME de inspectoratele școlare județene, rata de prezență (ora de referință a datelor: 14:00) a fost de 93,4%: peste 164.600 de elevi prezenți din numărul celor înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar curent (176.266 de elevi).

Au fost eliminați 6 elevi ca urmare a unor tentative de fraudă.

La proba de Matematică, desfășurată marți, 6 februarie, în cadrul simulării EN VIII 2024, au participat, potrivit informațiilor furnizate de inspectoratele școlare județene (ora de referință: 14:00), peste 163.600 de elevi din totalul celor 176.266 de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar curent. Rată de prezență: 92,87%.

În urma unor tentative de fraudă au fost eliminați 10 elevi”, a transmis ME.

Potrivit aceleiași surse, la proba de Limba și literatura maternă, au fost prezenți 9.481 de elevi (rată participare: 92,2%).

Nu a fost eliminat niciun elev, la ultima probă a simulării EN.

Rezultatele vor fi comunicate individual în data de 23 februarie și vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi trecute în catalog.

„Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale”, mai precizează ME

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Franța adaugă la rețea, primul reactor nuclear din ultimii 25 de ani

Reactorul sub presiune Flamanville 3 este cel mai mare din Franța, cu 1,6 gigawați și unul dintre cele mai mari din lume Franța a conectat...

Programul marilor magazine de Crăciun și Revelion 2024

Ca în fiecare an, marile lanțuri de magazine din România adaptează programul, ținând cont de Sărbători De Crăciun, 25 decembrie, și în prima zi din...

Ordonanța „Trenuleț” 2024 – măsuri dure pentru echilibrarea bugetului

Pensii înghețate până la aprobarea bugetului pe 2025, salariile bugetarilor blocate la nivelul din 2024, semnale clare de austeritate pentru anul viitor Proiectul Ordonanței „Trenuleț”...
Ultima oră
Pe aceeași temă