30.1 C
București
luni, 8 august 2022
AcasăSpecialUltimul segment de tablier metalic al podului de peste Dunăre de la...

Ultimul segment de tablier metalic al podului de peste Dunăre de la Brăila a fost montat marți

Ultimul segment de tablier metalic al podului de peste Dunăre, de la Brăila, care va face legătura dintre sudul Moldovei, nordul Munteniei şi Tulcea a fost montat marți.

„La începutul lunii iulie va începe operaţiunea de sudare a segmentelor la poziţia finală. În total, sunt 86 de segmente de tablier metalic, care formează structura suprafeţei de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la şantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galaţi”, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

„Se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atât pe malul dinspre Tulcea, cât şi pe cel dinspre Brăila, începând de la pasajul peste calea ferata km 0 plus 389, sensuri giratorii, centru de întreţinere şi coordonare, staţie de taxare, drum de legătură şi drum principal. Având în vedere promisiunea constructorului de a termina lucrarea, până în decembrie anul acesta, depunem toate eforturile pentru a-l sprijini să-şi respecte angajamentul”, a spus secretarul de stat, potrivit antena3.ro.

A fost montat ultimul segment de tablier metalic al podului de la Brăila, construcția cuprinzând și alte câteva zeci de kilometri de amenajări

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri de drumuri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km.

În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Urmărește România Liberă pe  Twitter, Facebook și Google News!

Cătălin Șerban
Cătălin Șerban
Cătălin Șerban scrie în presă din anul 2019, iar din februarie 2021 la România Liberă. A fost director de comunicare al Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și președinte al acestei organizații. A primit din partea Casei Regale a României, în anul 2015, Medalia „Regele Mihai pentru Loialitate" pentru organizarea excelentă a Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și pentru devotamentul cu care a promovat ideile și cauza monarhică.
Cele mai citite

LIVE UPDATE Rusia – Ucraina, ziua 166: țara vecină acuză Kremlinul de peste 27.000 de crime de război

Forţele ruse au comis 27.203 crime de agresiune şi de război pe teritoriul ucrainean de la începutul invaziei și până în prezent, potrivit unui...

Cât de deschise sunt firmele din România la trendul global cage-free?

Tot mai mulți consumatori și tot mai multe firme refuză să consume, respectiv să folosească ori să vândă ouă marcate cu cifra 3 și...

Tusea și Junghiul, pentru Primăria Capitalei

Bucureștiul ar trebui recunoscut ca unul dintre cele mai rezistente orașe din lume. Capitala noastră continuă să existe, în ciuda torturilor la care a fost...
Ultima oră
Pe aceeași temă