5 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăEconomieEconomie internăStudiu: Consumatorii sunt din ce în ce mai încrezători în ceea ce...

Studiu: Consumatorii sunt din ce în ce mai încrezători în ceea ce priveşte achiziţionarea de vehicule electrice

Potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanţă, consumatorii sunt din ce în ce mai încrezători în ceea ce priveşte achiziţionarea de vehicule electrice, în condiţiile în care costurile în creştere ale combustibililor, preocupările legate de mediu şi costurile mai mici de proprietate determină o creştere bruscă a intenţiei de cumpărare a vehiculelor electrice.

EY Mobility Consumer Index 2023, un raport anual lansat în 2020 care oferă informaţii despre tendinţele globale în domeniul auto, arată că, dintre cei care spun că doresc să achiziţioneze un vehicul, mai mult de jumătate (55%) intenţionează să cumpere un vehicul complet electric sau un vehicul hibrid plug-in în următorii doi ani.

„Este important faptul că 38% dintre aceştia spun că preţurile ridicate ale combustibililor pentru vehiculele cu motor cu ardere internă (ICE) reprezintă principalul motiv pentru a cumpăra un VE. Acesta este primul an în care preţul ridicat al combustibililor este citat ca principal motiv pentru trecerea la vehiculele electrice, depăşind preocupările legate de mediu şi creşterea penalităţilor pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă, care obişnuiau să fie pe primul loc”, se precizează în comunicatul EY.

Cel mai recent raport arată că încrederea consumatorilor în vehiculele electrice a crescut în mod semnificativ, intenţia de cumpărare fiind în creştere pe majoritatea pieţelor, inclusiv în SUA (+19%), Suedia (+12%) şi Japonia (+11%).

Stimulentele guvernamentale, cum ar fi Legea privind reducerea inflaţiei (IRA) din SUA, au, de asemenea, impact şi se aşteaptă să ducă la o creştere suplimentară a vânzărilor în acest an.

În China continentală, deşi Guvernul a pus capăt subvenţiilor pentru vehiculele electrice în 2022, înclinaţia consumatorilor către vehiculele electrice continuă să crească, determinată de o combinaţie între eforturile sporite ale producătorilor de automobile în cercetare şi dezvoltare, preţurile competitive şi disponibilitatea mai largă a modelelor accesibile.

SUV-urile sunt tipul preferat de cei mai mulţi potenţiali cumpărători de VE în toate zonele geografice. În timp ce 43% dintre respondenţi îşi arată intenţia de a cumpăra un e-SUV, 33% înclină spre achiziţionarea unui sedan.

Potrivit cercetării, aproximativ 88% dintre respondenţi îşi arată disponibilitatea de a plăti o primă pentru EV-uri, faţă de 80% în 2022. Un procent care variază de la 11% până la 20% este prima de preţ pe care majoritatea respondenţilor se declară dispuşi să o plătească pentru un EV.

„Piaţa vehiculelor electrice din România este în creştere rapidă, în conformitate cu tendinţele globale. EV-urile din România capătă acum o cotă de piaţă semnificativă, de 10% în mai 2023, în timp ce automobilele diesel reprezentau 13%. Tendinţa indică o traiectorie promiţătoare spre un viitor în care înmatriculările de EV-uri vor depăşi maşinile diesel, posibil chiar de anul viitor. Această schimbare reflectă, de asemenea, preferinţa din ce în ce mai mare pentru mobilitatea sustenabilă în România”, a declarat Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.

În timp ce îngrijorările legate de costurile iniţiale de achiziţie s-au diminuat, odată cu apariţia unor modele mai accesibile, 31% dintre respondenţi spun că lipsa staţiilor de încărcare este cea mai mare îngrijorare a lor atunci când se gândesc să cumpere un vehicul electric, se mai arată în cercetarea menţionată.

Această îngrijorare se confirmă pe mai multe pieţe, cum ar fi SUA, China, Marea Britanie sau Germania şi aici încărcarea vehiculelor electrice fiind considerată cea mai mare preocupare.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Redactia
Redactiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri internaționale. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

Legea Arendei în dezbatere: fermierii solicită măsuri urgente pentru stabilitate în agricultură

Doar 10% din suprafața agricolă a României este utilizată de proprietarii terenurilor, restul fiind arendat Legea Arendei a revenit în atenția publicului și a Parlamentului...

România, pe locul șapte în UE la valoarea producției agricole, în contextul unui declin la nivel european

România, alături de alte șase țări, a contribuit la 76,5% din valoarea agricolă totală a producției în UE Valoarea producției agricole a Uniunii Europene...

Jake Paul promite un KO împotriva lui Mike Tyson! „M-am născut pentru asta”

Jake Paul se pregătește intens pentru lupta cu Mike Tyson, promițând un KO pentru fanii săi și făcând o promisiune specială pentru mama sa. Jake...
Ultima oră
Pe aceeași temă