Un studiu realizat de compania de consultanศฤ รฎn management Kearney aratฤ cฤ 73% dintre clienศii bฤncilor europene ศi-au pฤstrat contul principal la aceeaศi instituศie timp de cel puศin cinci ani, รฎnsฤ romรขnii se dovedesc mai puศin loiali.
Unul din cinci clienศi romรขni colaboreazฤ cu cel puศin trei bฤnci, รฎn timp ce media europeanฤ este de unul din zece, aratฤ studiul citat de Ziarul Financiar.
Alexandra Velescu, Director la Kearney Bucureศti, a explicat cฤ romรขnii sunt mai pragmatici ศi atenศi la costuri, preferรขnd sฤ colaboreze cu mai multe bฤnci pentru a gฤsi cele mai avantajoase produse financiare.
Ea a subliniat, de asemenea, cฤ oferta limitatฤ a bฤncilor contribuie la acest comportament, รฎn contextul รฎn care bฤncile digitale nu oferฤ รฎncฤ credite ipotecare.
โDe exemplu, bฤncile digitale nu oferฤ, รฎncฤ, credite pentru achiziลฃia de locuinลฃe, รฎn timp ce bฤncile tradiลฃionale nu oferฤ aceeaลi experienลฃฤ fluidฤ cรขnd vine vorba de plฤลฃile รฎn valute multiple precum bฤncile digitale,โ a declarat Alexandra Velescu, Director รฎn biroul din Bucureลti al Kearney, potrivit ZF.
De ce aleg clienศii sฤ se mute la alte bฤnci
La nivel european, printre cei care ศi-au schimbat banca รฎn ultimii cinci ani, cele mai frecvente motive au fost recomandฤrile informale ศi stimulentele financiare (52% fiecare), urmate de experienศele negative cu serviciul de suport pentru clienศi, menศionate de 33% dintre respondenศi.
Studiul a mai evidenศiat cฤ, odatฤ ce clienศii รฎศi schimbฤ contul curent principal, este probabil ca aceศtia sฤ รฎศi transfere ศi alte produse bancare la noua instituศie.