România a raportat o creștere a producției de automobile în luna septembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor furnizate de ACAROM. Este cea mai mare producție cumulată înregistrată în ultimele 12 luni de către cele două uzine auto din țară.
Dacia a raportat o ușoară scădere a producției, înregistrând 27.551 de autoturisme, ceea ce reprezintă o reducere de 4,8% față de septembrie 2023.
În contrast, Ford a înregistrat un record de producție la fabrica din Craiova, cu 24.150 de autovehicule asamblate, un volum cu 34,5% mai mare decât în aceeași lună a anului precedent. Aceasta este cea mai mare producție din istoria uzinei, stimulată de creșterea cererii pentru modelele Puma și Courier, disponibile în versiuni pentru pasageri și marfă.
Se așteaptă ca volumul de producție să continue să crească, având în vedere planurile de lansare a unor noi versiuni de motorizare electrică în Oltenia, cu o capacitate totală de producție estimată la 270.000 de unități anual.
În total, cele două uzine au produs 51.701 autovehicule în septembrie, o creștere de 10,26% față de aceeași lună a anului anterior.
De la începutul anului, România a fabricat 408.176 de autovehicule, înregistrând o creștere de 8,6% comparativ cu perioada similară din 2023, când au fost produse 375.860 de autoturisme.
Pe parcursul primelor nouă luni ale anului, Dacia a fabricat 228.641 de unități, în timp ce Ford Otosan a produs 179.535. Deși Dacia se confruntă cu o scădere de 2,1% față de anul precedent, se estimează că producția poate fi recuperată până la sfârșitul anului, în funcție de ritmul de producție al modelului Duster 3.
În schimb, fabrica din Craiova a văzut un avans de 27% în volum, datorită introducerii familiei Courier în producție.