Shein, cunoscutul retailer de modă fondat în China, a fost amendat cu 40 de milioane de euro de către Autoritatea antitrust din Franța, în urma unei anchete care a scos la iveală nereguli grave privind modul de afișare a reducerilor de preț.
Potrivit autorităților, Infinite Style E-Commerce Co Ltd, compania care gestionează vânzările Shein în Franța, a înșelat consumatorii prin prezentarea de discounturi nereale sau exagerate.
În concret, Shein ar fi majorat prețurile înainte de aplicarea reducerii, încălcând legislația care impune ca orice reducere să fie raportată la cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile.
Ancheta, desfășurată pe o perioadă de aproape un an, a analizat mii de produse listate pe site între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023. Concluziile sunt îngrijorătoare:
- 57% dintre reducerile afișate nu reflectau o scădere reală de preț
- 19% dintre discounturi erau mai mici decât cele anunțate
- 11% erau de fapt scumpiri mascate ca reduceri.
Un semnal de alarmă pentru piața fast fashion
Prin această sancțiune, Franța devine una dintre primele țări europene care penalizează sever platformele de fast fashion pentru practici comerciale înșelătoare.
Retailerul a reacționat la sancțiune printr-un comunicat oficial, precizând că a fost notificat încă din martie 2023 cu privire la problemele semnalate, inclusiv cele legate de prețurile de referință și anumite norme de mediu.
Shein susține că a luat măsuri rapide
„Toate problemele au fost corectate în termen de două luni, iar măsurile au fost implementate cu mai bine de un an în urmă”, a transmis compania.
Shein a mai subliniat că „ISEL este angajată în respectarea legislaţiei franceze.”
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube.