20.7 C
București
duminică, 19 septembrie 2021

Drulă, despre blocarea metroului

„O acţiune ilegală dă peste cap viaţa unui întreg oraş. Faptul că sindicatul USLM blochează metroul bucureştean este o palmă dată întregii Românii. Nu vorbim doar despre locuitorii Capitalei, care azi nu s-au putut deplasa cu trenurile Metrorex. Ci de toţi contribuabilii care susţin prin subvenţie de la bugetul naţional activitatea şi, evident, salariile de la companie. Oamenii oneşti care lucrează la metrou au venit în această dimineaţă să muncească în folosul călătorilor. Pentru ei am toată aprecierea”, a scris Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

El îi sfătuieşte pe angajaţii de la metrou să nu se lase amăgiţi arătând că miza ocupării ilegale a unor şine de metrou nu o reprezintă binele angajaţilor.

„Nu, miza o reprezintă afacerile oneroase cu închirierea de spaţii comerciale. E dincolo de orice bănuială având în vedere notificarea trimisă ieri pentru evacuarea spaţiilor ocupate ilegal după expirarea contractului dintre Metrorex şi firma sindicatului USLM în 2018. O firmă, un sindicat vor neapărat să căpuşeze Metrorex în linişte, în continuare. Cu legea de partea noastră nu vom da înapoi”, a mai scris ministrul Transporturilor.

Circulaţia trenurilor de metrou este blocată vineri dimineaţa de un protest spontan al unor reprezentanţi ai sindicatului USLM în staţia Piaţa Unirii, aceştia coborând în tunel, pe calea de rulare, şi împiedicând pornirea la timp, conform programului normal, a trenurilor de pasageri.

„Aşa-zisul protest spontan reprezintă în fapt o acţiune sindicală, în timpul căreia reprezentanţii USLM au refuzat orice tentativă de dialog cu conducerea Metrorex. Deşi sindicaliştii au lăsat de înţeles că ar avea o listă de cereri, invitaţiile repetate de întâlnire cu managementul companiei au fost ignorate complet pe parcursul nopţii”, semnalează reprezentanţii Metrorex într-un comunicat.

Ei subliniază, că, din cauza acţiunii sindicatului, dar mai ales pentru siguranţa membrilor acestuia, care se aflau pe calea de rulare, liniile de metrou nu au putut fi puse sub tensiune pentru operarea trenurilor de pasageri.

„Pe această cale dorim să adresăm scuze bucureştenilor şi îi rugăm să înţeleagă că, deşi considerăm acţiunea sindicală nejustificată, nu putem risca viaţa unor oameni. De asemenea asigurăm locuitorii Capitalei că întreprindem toate acţiunile legale la dispoziţia noastră pentru a reporni activitatea metroului în siguranţă”, mai precizează reprezentanţii Metrorex.

Protestul vine la numai o zi după ce Metrorex a anunţat că a notificat firma care administrează spaţiile comerciale din incinta staţiilor de metrou că, până la data de 2 aprilie, aceste spaţii trebuie eliberate şi predate către administratorul reţelei de transport subteran.

Compania sublinia că derularea în continuare a activităţilor din spaţiile comerciale amplasate în calea de evacuare din incinta metroului „periclitează securitatea persoanelor în caz de urgenţă, precum şi evacuarea rapidă şi sigură a acestora”. Potrivit Metrorex, acestea creează un mediu nefavorabil pentru publicul călător prin aglomerarea mărfurilor în afara spaţiului comercial, supraaglomerarea cu mărfuri combustibile, băuturi alcoolice şi comercializarea produselor de patiserie.

În replică, reprezentanţii Unităţii – Sindicatul Liber Metrou (USLM) au transmis că toate magazinele de la metrou au fost construite conform legislaţiei in vigoare, cu aprobarea Metrorex, iar 80% dintre acestea sunt proprietatea sindicatelor din metrou.

Potrivit sursei citate, director general al Metrorex, care „a fost „paraşutat” politic, „poate nu a luat la cunoştinţă aceste aspecte, dar îi cerem să nu mai vină cu asemenea „dovezi de credinţă” faţă de cei ce l-au numit şi ar trebui să comunice ministerului şi cetăţenilor că, prin proiectul de buget pe care doreşte să îl impună ca semn de „loialitate”, va închide Magistrala 5, deşi anul trecut era un eveniment important pentru Guvernul României, iar prin concedierea masivă a mecanicilor de tren se va bloca activitatea Magistralei 2.

„Deja, de mâine, 26.03.2021, zece trenuri nu vor mai ieşi în circulaţie din lipsă de personal calificat. Grija faţă de siguranţa circulaţiei şi de obţinerea fondurilor necesare bunei funcţionări trebuie să primeze în activitatea directorului general, nu grija faţă de cei ce l-au numit în funcţie”, au precizat sindicaliştii.

Numărul călătorilor care circulă zilnic cu metroul în Capitală se ridică la aproximativ 700.000. 

Ultima oră
Pe aceeași temă