Constructorii care vor angaja persoane fără loc de muncă din județele Bacău și Neamț, vor primi punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, joi, 28 noiembrie, documentația pentru licitația lucrărilor de proiectare și execuție a Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), notează news.ro. Contractul este estimat la 6 miliarde de lei fără TVA și prevede o durată totală de realizare de 48 de luni, dintre care 12 luni sunt alocate pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Drumul expres va avea o lungime de 51 de kilometri și va include:
- 30 de structuri (poduri, pasaje și viaducte), cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri;
- Cel mai lung viaduct, de 1.072 metri, va conecta drumul expres cu Autostrada Moldovei A7 (secțiunea Bacău-Pașcani);
- 5 noduri rutiere: conexiuni strategice cu DN15, Săvinești, Podoleni și alte zone;
- Spațiu de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) .
De-a lungul traseului care face legătura între județele Bacău și Neamț, sunt prevăzute perdele forestiere pe o lungime de aproximativ 20 de kilometri, pentru reducerea impactului asupra mediului.
Proiectul vizează reducerea traficului greu în municipiul Bacău și Piatra Neamț și asigurarea unei legături rapide cu Autostrada Moldovei. În plus, constructorii care vor angaja persoane fără loc de muncă din județele Bacău și Neamț, vor primi punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor. Se estimează că 1.800 de locuri de muncă vor fi create pe durata lucrărilor.
După validarea documentației către ANAP, va fi lansată procedura de licitație. Proiectul este inclus în Master Planul General de Transport și în Programul Investițional 2021-2030 al României. Acesta marchează un pas important pentru modernizarea infrastructurii din regiunea Moldovei, cu un impact semnificativ asupra dezvoltării economice și sociale.