Fără călcâi, șireturi sau limbă, pantofii sport translucizi sunt asemănători unei șosete
Un brand elvețian de îmbrăcăminte sport este cea mai recentă companie care a îmbrățișat materiale avansate „spray-on” cu un pantof sport „revoluționar”, fabricat de robot, despre care spune că poate îmbunătăți performanța la Jocurile Olimpice din această lună, anunță CNN.
Pantoful sport nu are șireturi și cântărește mai puțin decât un telefon mobil. Creați pentru a fi mai adaptabili și mai dinamici, pantofii de 330 de dolari au deja un palmares convingător: alergătoarea kenyană Hellen Obiri, medaliată cu argint olimpic și singura femeie care a câștigat titluri mondiale în interior, în aer liber și cros, a triumfat la Maratonul de la Boston din acest an, purtând o astfel de pereche. Va purta din nou pentru a concura la Jocurile Paris 2024, din această vară.
Succesul pantofilor vine dintr-o combinație de biomecanică, fiziologie și ușurință extremă (mărimea 8,5 pentru bărbați cântărește doar 170 g, cu peste 100 g mai puțin decât majoritatea pantofilor de alergare).
„Mai mult decât orice, vrem ca sportivii să câștige. Acesta este indicatorul nostru de succes,”a spus directorul senior de inovare, Ilmarin Heitz, într-un videoclip promoțional.
„Fără călcâi, șireturi sau limbă, adidașii translucizi, asemănători unei șosete, arată ca un pantof de alergare care și-a pierdut pielea”
Johannes Voelchert, inventator
„Am văzut că există o modalitate rapidă de a crea un material textil pe o formă complexă”, a spus Johannes Voelchert, acum șeful principal al companiei.
Voelchert și-a adus ideea la Târgul de Design de la Milano, unde a atras atenția brandului elvețian de îmbrăcăminte sport. Partea superioară a pantofului (materialul de deasupra tălpii) este realizată dintr-un tip de termoplastic, colorată și marcată în trei minute, folosind doar un braț robot. Partea superioară este pulverizată dintr-o singură mișcare și poate fi atașată la talpa din fibră de carbon și cauciuc spumă, folosind căldură, nu adeziv.
Compania susține că tehnologia reduce cu 75% emisiile de carbon din producerea căptușelii unui pantof, în comparație cu celelalte modele de pantofi sport. Materialul, pe care îl numește LightSpray, are „potențialul… de a ne îndrepta către un viitor mai sustenabil, circular”, a declarat Marc Maurer, co-CEO al companiei On, într-un comunicat de presă, preluat de CNN.