Una dintre cele mai mari bănci din lume încearcă să recupereze sumele pierdute după ce o eroare a permis clienților să retragă mai mulți bani decât aveau în conturile lor, potrivit antena3.ro.
Banca Comercială a Etiopiei a pierdut peste 2,4 miliarde de birr etiopieni, adică aproximativ 32 de milioane de lire sterline.
CEO-ul băncii, Abe Sano, a declarat că s-au făcut o jumătate de milion de tranzacții în timpul problemei. Împreună cu poliția, reprezentanţii băncii încearcă să recupereze banii pierduți.
Vestea despre eroare a fost răspândită pe rețelele de socializare de către studenți, care au retras o mare parte din bani, a spus CEO-ul băncii, potrivit SkyNews.
La bancomatele din toată țara s-au format cozi lungi
Banca Comercială a Etiopiei a fost înființată în 1963 și are aproximativ 40 de milioane de clienți.
Poliţia atrage atenţia asupra unei noi metode de fraudă: Clienţii băncilor sunt contactaţi de persoane care pretind că sunt angajaţii ai băncii
Noua metodă de fraudă, denumită „spoofing” implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS, aparent trimise de către instituţii bancare de încredere, cu privire la o plată suspectă făcută de persoane care au contur bancare.
„Într-un astfel de context, victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezintă drept angajaţi ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituţii bancare din România. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităţilor bancare. Apelantul pretinde că există o plată suspectă şi solicită informaţii personale, datele de pe card şi codul de securitate pentru a anula acea tranzacţie. Este important să reţineţi că instituţiile bancare nu vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!”; transmit, printr-un comunicat dat publicităţii duminică, reprezentanţii Poliţiei.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!