Controversa campaniei lui Nicușor Dan se adânceste. Primarul Capitalei, Nicușor Dan, candidat independent la alegerile prezidențiale, și-a mutat campania și în Diaspora. El are acum panouri și în Londra, Paris sau New York.
În urmă cu câteva zile a declarat că a investit aproximativ 200.000 de euro pentru publicitatea stradală din țară, bani veniți de la donatori. Alți 500.000 de euro s-ar fi dus pentru campanie online, în special pe Tik Tok. Nicușor Dan susține că a strâns din donații 800.000 de euro în precampanie.
Nicușor Dan a postat, joi, imagini cu panouri de campanie cu mesajul „De ce le e frică de Diaspora?”. Panourile sunt proiectate pe mașini, în mari orașe din lume, „acolo unde milioane de români speră la o schimbare reală în România”: Madrid, Londra, Roma, Paris, Berlin, Bruxelles și New York.
„Madrid. Londra. Roma. Paris. Berlin. Bruxelles. New York. Acolo unde milioane de români muncesc, trăiesc și speră la o schimbare reală în România. Acolo unde mesajul nostru pentru Diaspora pune o întrebare simplă: «De ce le e frică de Diaspora?»”, scrie Nicușor Dan pe Facebook.
El a transmis și mesajul: „Hai să o facem, români!” în spaniolă, engleză, italiană, franceză și germană. „România are nevoie de voi”, încheie Nicușor Dan.
Campania electorală începe, oficial, vineri. Primul tur al alegerilor prezidențiale este programat pentru 4 mai, iar cel de al doilea tur, în 18 mai.
PSD i-a solicitat, luni, lui Nicuşor Dan să spună cine sunt persoanele care au donat pentru precampania sa sume mai mari de 40.500 lei, respectiv echivalentul a 10 salarii minime brute pe ţară.
900000 de euro strânși în precampania electorală de la diverși donatori
Sâmbătă, el a spus că în precampania electorală cheltuielile sale sunt de aproximativ 900.000 de euro, bani pe care i-a strâns din donaţii. El şi-a deschis tot atunci sediul de campanie, aflat în apropiere de Parcul Cişmigiu, pe bulevardul Regina Elisabeta.
Nicușor Dan a spus că pe platforma pe care a deschis-o pentru donaţii s-au înscris deja 9.000 de oameni. „Am spus de mai multe ori că va fi o campanie a oamenilor şi sunt foarte fericit că pe de o parte sunt peste 2.000 de voluntari care s-au înscris în platforma noastră, sunt aproape 9.000 de oameni care au donat din banii lor pentru ca această campanie să fie dusă. Şi asta înseamnă România onestă, înseamnă nişte oameni care sunt corecţi, care muncesc, plătesc taxe, de bună credinţă şi care vor să schimbe direcţia în care merge România, păstrând parcursul occidental al acestei ţări”, a adăugat el.
De asemenea, el a anunțat că a angajat o echipă formată din patru tineri care să-i gestioneze contul de TikTok. Primarul capitalei, actual candidat la prezidențiale, spune că a cheltuit 10-15 mii de euro în cont pentru a promova materialele video de campanie, inclusiv clipul în care a fost la frizer.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!