Primarul general Nicușor Dan spune, joi, că a semnat autorizația de construire pentru foraje necesare efectuării studiilor geotehnice pentru proiectul liniei de metrou „Magistrala 5 (Drumul Taberei-Pantelimon), secțiunea Eroilor – Piața Iancului, cu 6 stații și interstații aferente, 5,2 km”.
„Am semnat autorizația de construire pentru foraje necesare efectuării studiilor geotehnice pentru proiectul liniei de metrou “Magistrala 5 (Drumul Taberei-Pantelimon), secțiunea Eroilor – Piața Iancului, cu 6 stații și interstații aferente, 5,2 km”, spune primarul Nicușor Dan, potrivit jurnalul.ro.
Determinarea structurii solului va fi realizată exclusiv pe trotuare sau zone verzi.
Nicușor Dan a semnat autorizația pentru secțiunea Eroilor – Piața Iancului de la Magistrala 5, durata de execuție a lucrărilor geotehnice fiind de 6 luni
Astfel, lucrările de investigații geotehnice se vor executa de către Metrorex în interiorul ariei cuprinse între zonele protejate, parcelări protejate, monumente istorice: bd. Elisabeta – Kogălniceanu, bd. Carol, bd. Magheru, bd. Brătianu, Parcul Cişmigiu, str. Jean-Louis Calderon – Polonă, str. Vasile Lascăr, bd. Hristo Botev, Calea Moşilor, str. Traian, Calea Victoriei, Vatra Luminoasă.
Durata de execuţie prevăzută în autorizaţie este de 6 luni, fiind calculată de la data începerii efective a lucrărilor, potrivit edilului Capitalei.
Magistrala 5 va face legătura între cartierele Drumul Taberei și Pantelimon și este compusă din trei secţiuni: Eroilor – Râul Doamnei, Eroilor – Iancului, Iancului – Pantelimon.
Nicușor Dan explică de ce statul trebuie să dea bani pentru București
Primarul Nicușor Dan explică de ce statul trebuie să dea bani pentru București, banii urmând a fi folosiți, de exemplu, pentru rețeaua de metrou.
Replica primarului general vine după o declarație a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Ministrul susținea că nu e oportun să dea bani de la Guvern pentru interesele unei singure localități.
„Bucureștiul nu e ținut în spate de nimeni! Nici de Timișoara, nici de Iași, nici de alte orașe sau județe. Dimpotrivă, Bucureștiul e cel care contribuie la susținerea celorlalte regiuni ale țării, iar asta e firesc pentru dezvoltarea României. Cu 10% din populația țării, Bucureștiul produce aproximativ un sfert din PIB-ul României. Deci bucureștenii produc mult peste media națională, dar, cu toate astea, administrația locală din București nu primește atât cât ar trebui să primească pentru nevoile Capitalei. Asta e realitatea, iar dincolo de asta mai constat că PSD e în continuare un partid anti-București”, a transmis primarul Nicușor Dan într-un mesaj postat pe internet.
Anterior, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, sugera că Bucureștiul nu trebuie să mai primească bani de la stat pentru transportul din interiorul municipiului.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!