Fostul pilot de Formula 1, campion la legendara cursă de anduranță.
Robert Kubica a reușit o performanță remarcabilă la 40 de ani, câștigând cursa de 24 de ore de la Le Mans, una dintre cele mai prestigioase competiții din lumea sporturilor cu motor. Pilotul polonez a triumfat la bordul unui Ferrari 499P, înscris de echipa privată AF Corse, cu numărul 83, alături de coechipierii săi.
Echipajul lui Kubica a trecut linia de sosire cu 14,084 secunde înaintea echipei Porsche #6, condusă de francezul Kevin Estre. Pe poziția a treia s-a clasat un alt Ferrari 499P, cu numărul 51, pilotat de Antonio Giovinazzi.
„A fost o săptămână solicitantă, am făcut totul posibil. Am rămas concentraţi când a trebuit să forţăm şi când nu, am avut grijă de pneuri. Sunt fericit pentru mine, pentru colegii mei, pentru AF Corse şi pentru Ferrari, care a câştigat de trei ori consecutiv. Nu ne-am fi putut dori un scenariu mai bun”, a declarat Robert Kubica, pentru TNT Sports.
O revenire care părea imposibilă după 42 de fracturi
Succesul de la Le Mans vine la 14 ani după cel mai negru episod din viața pilotului polonez. Pe 6 februarie 2011, Kubica a fost implicat într-un grav accident rutier în timpul unui raliu desfășurat în Andorra. Mașina sa a fost străpunsă de o balustradă, iar el a suferit multiple răni extrem de grave: o amputație parțială a antebrațului drept, fracturi la cot, umăr, picior, și pierderi masive de sânge.
Operația de urgență a durat 12 ore, iar în lunile ce au urmat, Kubica a trecut prin nu mai puțin de 17 intervenții chirurgicale. A fost o perioadă critică, în care a fost la un pas de moarte.
„Sincer, nu-mi amintesc prea multe din ce s-a întâmplat pentru că am fost în comă atât de mult timp. Am ajuns la spital cu un litru și jumătate de sânge, în timp ce un corp uman are șase sau șapte. Partea dreaptă a corpului meu era complet distrusă. Aveam 42 de fracturi și de la degetul de la picior până la cot eram complet rupt. Timp de șase sau șapte luni nu am simțit nimic și nu m-am putut mișca. Încercam să-mi mișc degetul, dar puteam să o fac și era o senzație pe care doar cei care au experimentat-o o pot înțelege”, a rememorat Kubica, pentru planetf1.com.
„În ziua în care am reușit, am simțit o bucurie absurdă”, a completat el.
În ciuda traumei, Robert Kubica a revenit în competiții auto în 2013, participând la raliuri. Șase ani mai târziu, în 2019, revenea chiar și în Formula 1, ca pilot al echipei Williams, unde a reușit să obțină singurul punct al formației britanice în acel sezon, în Marele Premiu al Germaniei.
Victoria de la Le Mans, obținută în condițiile în care pilotul are încă limitări semnificative la brațul drept, reprezintă o încununare simbolică a carierei sale și o demonstrație de voință excepțională. Robert Kubica rămâne astfel una dintre cele mai inspiraționale figuri din motorsportul mondial.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!