După burse de merit acordate elevilor cu medii sub 5 (cinci), ministerul condus de Ligia Deca mai vine cu metodologie aberantă, care dă sistemul de Educație peste cap, obligând profesorii să dezbată teze la care nu au acces.
Ministerul Educației (ME) a impus, în acest an, la nivel național, corectarea digitalizată a lucrărilor scrise de la simularea Evaluării Naționale pentru elevii de clasa a VIII-a.
După cum prevede metodologia și după cum a transmis ME, prin intermediul mai multor comunicate de presă, toți profesorii elevilor de clasa a VIII-a au obligația de a discuta lucrările cu copiii.
Acest lucru era stabilit și în trecut, însă, acum, profesorii de la clasă nu mai au acces la lucrările scrise.
Potrivit metodologiei, profesorii de la clasă vor primi doar borderoul lucrărilor corectate.
Prin urmare, profesorii sunt nevoiți să discute cu elevii lucrări pe care nu le pot vedea.
Același scenariu este pregătit și pentru simularea examenului național de bacalaureat.
Până acum, lucrările scrise de la simularea Evaluării Naționale erau corectate de către profesorii claselor.
Anul acesta, lucrările au fost evaluate de profesori din alte județe decât cel în care au fost susținute probele scrise, prin intermediul unei platforme online, care a dat însă numeroase erori.
“Rezultatele vor fi comunicate individual în data de 23 februarie și vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi trecute în catalog.
Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimaziale”, a transmis ME.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!