Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a intervenit pentru a clarifica disputele din spațiul public legate de modificările legislative privind vânzarea imobilelor și terenurilor, potrivit Hotnews.
Conform noului proiect de modificare a Codului de procedură fiscală, cei care vând sau cumpără clădiri, locuințe sau terenuri vor fi obligați să obțină un certificat de atestare fiscală de la ANAF și să-și achite eventualele datorii.
Notarul va avea responsabilitatea de a verifica acest document înainte de a încheia tranzacția.
„Aş vrea să risipesc o informaţie cum că această măsură ar interzice vânzarea de bunuri şi terenuri ale proprietarilor persoane fizice şi juridice. Exclus, nu. Odată cu vânzarea acestor bunuri sau clădiri sau terenuri, ce sunt ele, are loc şi plata impozitelor și taxelor, regula fiind deja aplicabilă pentru primării – nu-ţi poţi vinde un bun sau un teren decât dacă ai certificatul de impozite şi taxe locale cu zero sume datorate bugetului”, a declarat ministrul Finanțelor., informează Hotnews.ro.
„În momentul vânzării la notar, dacă ai datorii faţă de buget, trebuie să le achiţi din preţul bunului pe care l-ai vândut. (…) La notar are loc tranzacţia cu numerar, de obicei, şi acolo, fie cu ordin de plată sau cum se întâmplă din punct de vedere al operaţiunii derulate la notar, la acel moment trebuie achitate şi impozitele şi taxele. Nu înainte, cum s-a vehiculat, ci deodată cu vânzarea bunului”, a mai spus Marcel Boloș.