Coca-Cola și Starbucks au solicitat reînregistrarea mărcilor comerciale în Rusia pentru a-și proteja drepturile de proprietate intelectuală, după ce au ieșit de pe piață ca răspuns la invazia Moscovei în Ucraina în 2022, a relatat ziarul de afaceri intern Vedomosti, potrivit Reuters.
Coca-Cola a depus trei cereri de înregistrare a mărcilor în aprilie, a precizat Vedomosti, citând documente de pe site-ul agenției ruse de proprietate intelectuală Rospatent.
Activele de proprietate intelectuală sunt de mare valoare și importanță pentru Coca-Cola Company și luăm în mod continuu măsuri pentru a îmbunătăți și consolida aceste active la nivel mondial. Cererile noastre depuse în Rusia au ca scop menținerea drepturilor noastre asupra mărcii comerciale,
a declarat un purtător de cuvânt al Coca-Cola pentru Reuters.
Starbucks a depus opt cereri similare în Rusia la sfârșitul lunii mai, a raportat Vedomosti la începutul acestei luni.
Starbucks depune în mod obișnuit cereri de înregistrare a mărcilor în întreaga lume pentru a-și proteja marca,
a declarat un purtător de cuvânt al companiei din Seattle.
Alte firme occidentale, cum ar fi gigantul suedez de mobilă IKEA, au depus cereri similare de înregistrare a mărcilor comerciale în Rusia după ce și-au închis afacerile.
Starbucks, care a avut cândva 130 de magazine și aproape 2.000 de angajați în Rusia, și-a finalizat vânzarea în iunie 2023. Cumpărătorii au redeschis lanțul sub numele Stars Coffee.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!