6 C
București
luni, 9 decembrie 2024
AcasăSocialAeroporturile Băneasa şi Otopeni anunţă că sunt pregătite 100% pentru operarea în...

Aeroporturile Băneasa şi Otopeni anunţă că sunt pregătite 100% pentru operarea în spaţiul Schengen

Cele două aeroporturi care deservesc Capitala – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu, sunt pregătite pentru operarea pe fluxuri separate Sehengen / non-Schengen, anunţă Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care gestionează ambele aeroporturi. Două treimi dintre pasageri călătoresc către sau dinspre destinaţii aflate în spaţiul Schengen astfel că, odată cu intrarea României în spaţiul de liberă circulaţie, aceşti pasageri nu vor mai fi trece pe la ghişeele de control de frontieră, acestea urmând a fi relocate.

”Cele două aeroporturi care deservesc Capitala – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu, ambele gestionate de către Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), sunt pregătite pentru operarea pe fluxuri separate Sehengen / non-Schengen. CNAB a luat din timp toate măsurile necesare pentru ca infrastructura să asigure o operare fără neconformităţi şi în colaborare cu instituţiile abilitate, în special cu Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, a pregătit procedurile specifice”, anunţă CNAB.

Reprezentanţii companiei menţionează că, din totalul traficului internaţional, două treimi dintre pasageri călătoresc către sau dinspre destinaţii aflate în spaţiul Schengen şi, odată cu intrarea României în spaţiul de liberă circulaţie, aceşti pasageri nu vor mai fi trece pe la ghişeele de control de frontieră, acestea urmând a fi relocate.

”Fluxurile de pasageri sunt pregătite pentru operare, iar ghişeele de control destinate fluxurilor non-Schengen, atât pentru ieşirea din ţară cât şi pentru intrare, sunt deja amplasate pe poziţii şi racordate la reţeaua informatică. Pregătirile s-au încheiat încă de la finalul anului 2022, şi numai decizia nefavorabilă a Consiliului JAI a făcut ca acestea să nu intre atunci în funcţiune.Precizăm că o mare parte a infrastructurii de terminal de la aeroportul Henri Coandă – este vorba de cea dată în exploatare în anii 2011 şi 2012 – a fost proiectată pentru utilizare în sistem Schengen / non-Schengen şi, în perioada scursă de atunci, CNAB a trebuit să depună eforturi deosebite pentru a asigura procesarea unui trafic de pasageri care, în ultimii 11 ani, s-a dublat”, mai arată compania.

Consiliul UE a adoptat, la sfârşitul lunii decembrie, decizia privind aplicarea acquis-ul comunitar Schengen la frontierele aeriene şi navale ale României începând cu luna martie 2024.

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News!

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Asociația Analiștilor Financiar-Bancari: Nicio alternativă la UE, NATO sau OECD nu poate fi rezonabilă

Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) subliniază că apartenența României la Uniunea Europeană, NATO și parcursul de aderare la OECD reprezintă piloni fundamentali pentru...

Record stabilit de Taylor Swift. Câți bani a obținut cu turneul „Eras”

Turneul „Eras” al lui Taylor Swift s-a încheiat cu un succes extraordinar, stabilind un nou record de venituri, estimându-se că a generat aproximativ 2,2...

Scrisoarea Valerichii din Câmpulung către judele Americii

Comentariul acid al lui CTP la adresa Rezistentei USR: “După declarația iresponsabilă cu privire la Hotărârea CCR de anulare a alegerilor, prin care a...
Ultima oră
Pe aceeași temă