23 C
București
vineri, 13 iunie 2025
AcasăȘtirile zilei6 din 10 utilizatori iau decizii de cumpărare cu ajutorul inteligenței artificiale

6 din 10 utilizatori iau decizii de cumpărare cu ajutorul inteligenței artificiale

În prima lună a anului 2025, Inteligența Artificială (AI) a generat peste 1,2 milioane de recomandări de cumpărături online, facilitând accesul utilizatorilor la cele mai bune oferte și produse adaptate nevoilor lor.

Aceasta este concluzia unui raport realizat de Emag și citat de Termene.ro, care subliniază impactul tot mai mare al tehnologiei asupra deciziilor de cumpărare ale românilor. Totodată, un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research confirmă rolul central al AI în viața cotidiană a consumatorilor.

Creșterea numărului de români care fac achiziții online este strâns legată de evoluțiile tehnologice și diversificarea serviciilor de ecommerce. Conform datelor Institutului Național de Statistică, în 2024, 72,9% dintre români au cumpărat produse online, înregistrându-se o creștere de 7% față de anul anterior.

Creșterea este susținută de accesul la oferte competitive, game variate de produse și soluții de plată flexibile, toate susținute de recomandările personalizate generate de AI.

Românii preferă cumpărăturile online datorită soluțiilor personalizate generate de AI

Irina Pencea, General Manager eMAG România, Ungaria și Bulgaria, a subliniat importanța acestor soluții:

„Cumpărăturile obișnuite necesită timp și efort, iar ecommerce-ul oferă o alternativă mai rapidă și eficientă. AI joacă un rol esențial în optimizarea procesului de shopping, de la căutare și navigare până la recomandări personalizate și opțiuni flexibile de plată.”

Inteligența artificială, un aliat important în deciziile de cumpărare

Studiul Reveal Marketing Research arată că 6 din 10 utilizatori iau decizii de cumpărare cu ajutorul AI, în special bărbații (66%) și tinerii sub 35 de ani (64%).

Printre beneficiile AI se numără compararea produselor și prețurilor (59%), rezumarea recenziilor (57%) și recomandările personalizate (33%).

Tehnologia este folosită frecvent pentru căutarea de informații generale (73%), mai ales de persoanele peste 45 de ani (87%). În rândul tinerilor sub 35 de ani, AI este folosită și pentru educație și învățare (45%), iar alte utilizări comune includ divertismentul (37%), sprijinul la locul de muncă (31%) și planificarea personală (19%).

Urmărește România Liberă pe Google NewsLinkedinTwitterFacebook și Youtube.

Narcis Rosioru
Narcis Rosioruhttps://www.romanialibera.ro
Narcis Roșioru, născut în 1989, este un profesionist în comunicare și mass-media din București. Începând cu 1 iulie 2024, s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, Narcis a avut diverse roluri în mass-media, inclusiv editor web și specialist în social media la Europa FM, reporter la Fanatik.ro și producător video la Mediafax Group. A fost și redactor-șef la TeoTrandafir.com, unde a coordonat echipa editorială și gestionat pagina de Facebook. Narcis are o diplomă de master în Tehnici de Comunicare și Producție Mass-Media de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, unde a obținut și diploma de licență în Jurnalism.
Cele mai citite

Legia Varșovia își anunță noul antrenor. Edward Iordănescu preia banca tehnică

După săptămâni de discuții intense și un proces riguros de selecție, Legia Varșovia a ales noul om de la cârma echipei. Clubul polonez a...

Avantajele unui doctorat în carieră: cum te ajută să avansezi profesional

Într-o lume profesională tot mai competitivă, educația continuă și specializarea avansată pot face diferența între o carieră stagnantă și una în plină ascensiune. Un...

Reacție emoționantă de la Palatul Buckingham: Regele Charles, profund tulburat de tragedia aviatică din India

Regele Charles al III-lea a transmis un mesaj de compasiune și solidaritate în urma prăbușirii tragice a aeronavei Air India, care s-a produs joi...
Ultima oră
Pe aceeași temă