20.2 C
București
sâmbătă, 5 octombrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăZona Libera Giurgiu, la concurenta cu marile porturi europene

Zona Libera Giurgiu, la concurenta cu marile porturi europene

Odata cu integrarea Romaniei in UE, Zona Libera Giurgiu are toate sansele sa devina unul dintre cele mai mari puncte de tranzit de marfuri din Europa avand in vedere ca de aici se poate asigura transportul fluvial al marfurilor catre toate statele riverane Dunarii, dar si pe cale rutiera prin Bulgaria catre Asia. De altfel, Portul Giurgiu se afla chiar pe o ruta centrala a Europei, mai precis pe Coridorul 7 de transport, care este una din prioritatile UE in procesul de extindere a Europei. Acesta a fost si motivul pentru care, recent, un grup de investitori israelieni au infiintat firma Mainrom Line si au investit peste 10 milioane de euro in Zona Libera Giurgiu, punand bazele unei mari companii de transporturi rutiere si fluviale. “Investitia in infrastructura a depasit deja 10 milioane de euro, dar ea va creste in perioada urmatoare. S-au cumparat in zona libera spatii de depozitare, barje pentru transportul containerelor cu marfuri, impingator, macarale si camioane”, spune Nicolae Oprea, din cadrul departamentului de vanzari al firmei Mainrom Line. Calculul investitorilor a fost foarte simplu si decizia de a investi la Giurgiu a fost usor de luat. Marfurile care vin dinspre Rusia si Polonia pentru a trece mai departe spre Bulgaria si Asia ajung automat la Giurgiu. De asemenea, marfurile care ajung la Constanta sunt aduse la Giurgiu, de unde sunt preluate de navele fluviale pentru a fi transportate pana la Viena, fapt ce face ca pretul transportului sa scada la jumatate fata de situatia in care s-ar apela la transportul rutier.

Cele mai citite

Ai putea ucide UE, spune Franța. Ba nu ai putea, răspunde Germania

Macron și Scholz se înfruntă din nou, pentru a contracara America protecționistă și puterea chineză Emmanuel Macron și Olaf Scholz conduc cele mai mari două...

PSD vrea reducerea taxării cu 5 procente pe salariile mici și medii. Câți bani ar rămâne în buzunarele românilor

Ministrul Adrian Câciu a declarat că măsura ar duce la creșterea puterii de cumpărare a românilor și la competitivitatea companiilor Ministrul investițiilor și proiectelor europene,...

Ineficiența energetică: Povestea care ne costă scump

România, odinioară un jucător energetic major în Europa de Est, se confruntă acum cu o realitate sumbră: prețurile au explodat, iar țara e în...
Ultima oră
Pe aceeași temă