Odata cu integrarea Romaniei in UE, Zona Libera Giurgiu are toate sansele sa devina unul dintre cele mai mari puncte de tranzit de marfuri din Europa avand in vedere ca de aici se poate asigura transportul fluvial al marfurilor catre toate statele riverane Dunarii, dar si pe cale rutiera prin Bulgaria catre Asia. De altfel, Portul Giurgiu se afla chiar pe o ruta centrala a Europei, mai precis pe Coridorul 7 de transport, care este una din prioritatile UE in procesul de extindere a Europei. Acesta a fost si motivul pentru care, recent, un grup de investitori israelieni au infiintat firma Mainrom Line si au investit peste 10 milioane de euro in Zona Libera Giurgiu, punand bazele unei mari companii de transporturi rutiere si fluviale. “Investitia in infrastructura a depasit deja 10 milioane de euro, dar ea va creste in perioada urmatoare. S-au cumparat in zona libera spatii de depozitare, barje pentru transportul containerelor cu marfuri, impingator, macarale si camioane”, spune Nicolae Oprea, din cadrul departamentului de vanzari al firmei Mainrom Line. Calculul investitorilor a fost foarte simplu si decizia de a investi la Giurgiu a fost usor de luat. Marfurile care vin dinspre Rusia si Polonia pentru a trece mai departe spre Bulgaria si Asia ajung automat la Giurgiu. De asemenea, marfurile care ajung la Constanta sunt aduse la Giurgiu, de unde sunt preluate de navele fluviale pentru a fi transportate pana la Viena, fapt ce face ca pretul transportului sa scada la jumatate fata de situatia in care s-ar apela la transportul rutier.