Piata romaneasca a alimentelor pentru animalele de companie a crescut de peste sapte ori in ultimii sapte ani. Daca in 1999 vanzarile s-au cifrat la 4.970 de tone, in 2004 volumul lor a urcat la 26.281 de tone, iar in 2005 – la 36.486 tone, arata un studiu realizat de Asociatia Romana a Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie. Cele mai mari cresteri ale vanzarilor s-au inregistrat in intervalele 1999- 2002 si 2004- 2005.
Piata de pet-food din Romania este constituita in proportie de peste 90% din importuri, provenite in cea mai mare parte din UE. Cele mai cunoscute branduri sunt Pedigree, Whiskas, Chappi si KiteKat (Masterfoods), Darling, Friskies, Purina, Gourmet (Nestle) si Royal Canin (Profi-pet). Chappi este primul brand care a intrat pe piata romaneasca, in 1991, urmat de Friskies, in 1998. Insa acum pe piata activeaza si producatori locali, care trebuie sprijiniti sa se alinieze normelor UE, indeosebi celor sanitar-veterinare.
Thomas Meyer, secretarul general al Federatiei Europene a Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie (FEDIAF), a declarat ieri ca “la fel ca toate celelalte industrii, si producatorii de pet-food din Romania au nevoie de un cadru legislativ conform UE, cu scopul de a crea un climat concurential loial si de a asigura produse sanatoase si hranitoare”. Meyer a aratat ca industria de pet-food este importanta pentru Europa intrucat ea valorizeaza surplusul fermelor europene, care nu poate fi folosit in alimentatia umana si care ar ramane astfel nevalorificat.