0.9 C
București
vineri, 27 decembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăHotelierii scad preturile

Hotelierii scad preturile

» Prognoza pentru 2009 indica o stagnare a afacerilor hotelierilor, la un nivel similar  celui de anul trecut.

» Strategie de criza: operatorii din turism au scazut tarifele cu 10-15%.

Scaderea gradului de ocupare determina hotelierii sa reduca tarifele cu 10-15% in acest an, comparativ cu 2009. Intr-o perioada economica dificila, hotelierii asteapta pentru acest an un nivel al afacerilor similar celui de anul trecut, in conditiile in care gradul de ocupare s-a comprimat la jumatate, anul trecut. "Incetinirea usoara a cresterii numarului de vizitatori ne-a determinat sa renegociem in acest an tarifele in scadere cu 10-15% fata de anul trecut", precizeaza Alain D’Addio, director de vanzari si marketing Pullman Bucharest World Trade Center.
Acesta a explicat ca strategia companiei pentru mentinerea cotei de piata in acest an vizeaza mai degraba oferirea de servicii cu valoare adaugata clientilor si imbunatatirea gamei de servicii si evitarea cresterii tarifelor. "In contextul crizei financiare, strategia noastra este de a ne concentra pe noi segmente de afaceri pentru a compensa scaderea in volum a portofoliului de clienti", ne-a declarat Alain D’Addio. Hotelul Pullman din Capitala a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 9,8 milioane de euro, fata de 9,3 milioane de euro in anul 2007. Pentru 2009, estimarile companiei iau in calcul o stagnare a afacerilor pe fondul scaderii numarului de clienti corporate ca urmare a reducerii bugetelor de calatorie de catre companii, efect al crizei financiare.

Si reprezentantii Hilton si-au propus pentru 2009 mentinerea rezultatelor din 2008. "Am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 6% si a profitului cu 10%, comparativ cu anul precedent. Suntem foarte multumiti de rezultate, iar daca anul s-ar fi terminat in septembrie, ele ar fi fost chiar mai bune. In ultimul trimestru au inceput sa se resimta efectele crizei si au intervenit scaderi, care per total sunt de 10-15%", a declarat directorul general al hotelului, Friedrich W. Niemann. El a adaugat ca tinta pentru 2009 este mentinerea rezultatelor de anul trecut, desi acest obiectiv pare greu de atins, avand in vedere criza economica.
Hotelul Pullman, marca din portofoliul grupului francez Accor, s-a repozitionat pe piata romaneasca prin extinderea segmentului de servicii dedicate turismului de afaceri, segment care acopera in prezent 80% din piata de profil din Capitala. "Aparitia brandului Pullman in Romania a venit ca raspuns la cerintele pietei, noua oferta adresandu-se cu precadere cerintelor clientilor business" , sustin reprezentantii companiei. Grupul a decis la inceputul acestui an schimbarea  numelui Hotelului Sofitel cu "Pullman" si repozitionarea lui pe piata de profil pe segmentul hotelier nestandardizat (upscale). Lantul Accor este prezent pe piata romaneasca prin marcile Pullman, Ibbis si Novotell.

Venitul pe camera de hotel – 76 euro/zi
Rata de ocupare a hotelurilor din Bucuresti a inregistrat una dintre cele mai mari scaderi din Europa in 2008, coborand cu 19,6% si atingand nivelul de ocupare de 57%, in contextul crizei financiare, care a restrans creditarea si a redus bugetele de calatorii, arata Deloitte Touche Tohmatsu. In timp ce oferta pe piata de hoteluri din Bucuresti a crescut semnificativ, anul trecut, prin inaugurarea de noi unitati, veniturile pe camera disponibila (revPAR) au coborat cu 12,7%, atingand nivelul de 76 euro (96 dolari). Prognozele nu sunt incurajatoare nici pentru perioada urmatoare, iar industria de turism isi va concentra atentia pe strategii de supravietuire in acest an, declara George Mucibabici, presedinte Deloitte Romania.

Cele mai citite

Principalul partid sârb din Kosovo a fost autorizat în apel să participe la alegerile legislative

O a doua instanţă a Comisiei electorale din Kosovo a anulat miercuri decizia luată luni de aceasta de a respinge participarea principalului partid sârb...

Patinoare deschise în București, iarna 2024-2025: Ghid complet pentru iubitorii de gheață

Odată cu sezonul rece, Bucureștiul își întâmpină locuitorii și turiștii cu o varietate de patinoare, atât în aer liber, cât și acoperite. Iată unde...

Casa din „Home Alone” a fost achiziționată chiar de Crăciun, la 7 luni după listare

Casa care a devenit un simbol al filmului „Home Alone/Singur acasă” și-a găsit un cumpărător, la doar câteva zile după sărbători, potrivit USA Today. Situată...
Ultima oră
Pe aceeași temă