19.6 C
București
marți, 7 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăDouă staţii de metrou, fala Ministerului Transporturilor în 2011

Două staţii de metrou, fala Ministerului Transporturilor în 2011

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi-a publicat bilanţul pentru anul 2011, document în care realizările proriu-zise sunt înecate de planuri şi de comparaţii cu ultima parte a guvernării Tăriceanu.

Astfel, dintre reuşitele scoase în faţă de ministerul condus de Anca Boagiu, doar finalizarea staţiior de metrou Jiului şi Parc Bazilescu, lucrări începute înainte de anii ’90, şi construirea unui nou terminal pentru Aeroportul Otopeni pot fi trecute la capitolul “lucruri concrete”.

În rest, ministerul manageriat în ultimii ani şi de liberalul Ludovic Orban şi democrat-liberalul Radu Berceanu anunţă fie semnări de contracte, fie lucrări încă în execuţie şi proiecte pe sume impresionante, dar cu teme vagi. Spre exemplu: “am obţinut coordonarea axei ‘căi navigabile’ la nivel european pe Strategia Dunării prin care dezvoltăm proiecte de peste 3 miliarde de euro”. De asemenea: “am reuşit să semnăm contracte de aproape 2 miliarde de euro pentru autostrăzi cu finanţare europeană pe Coridorul 4 Nădlac-Sibiu” şi “să contractăm alte 2 miliarde fonduri europene pentru calea ferată pentru modernizarea a 205 km pe Coridorul 4 şi pentru modernizarea a 21 de gări, a 2 porturi dunărene (Feteşti şi Cernavodă), dar şi a podului Grădiştea”. Formulările aparţin întocmai reprezentanţilor ministerului.

“Anul 2011 a fost anul când în Transporturi nu am mai discutat doar despre planuri pe hârtie ci despre lucrări în execuţie, nu despre termene depăşite de finalizare ci despre rezilieri de contracte unde constructorii înşelau de ani de zile statul român, nu despre risipa de bani publici ci despre economii de miliarde de euro prin renegocierea unor contracte ruşinoase pentru România”, precizează documentul de bilanţ al Ministerului Transporturilor. Nu sunt uitate nici tentele electorale: “Din 2009 încoace miniştrii PDL au fost nevoiţi să recupereze toate întârzierile vechii guvernări în materie de pregătire a proiectelor din fonduri europene“.

MTI mai scoate în faţă gradul de absorbţie al fondurilor europene – menţionând că a atras “într-un singur an de 6 ori mai multe fonduri decât în precedenţii 4 ani la un loc -, reducerea pierderilor cu funcţionarea Căilor Ferate Române – de la 1,2 miliarde la circa 260 de milioane de lei – şi renegocierea contractelor pentru Autostrada Transilvaniei şi pentru mentenanţa metroului bucureştean.

Claudiu Berbece
Claudiu Berbecehttp://claudiu-berbece
Claudiu Berbece, reporter Rl online
Cele mai citite

Biden îl primește pe Iohannis la Casa Albă. România urmează să cumpere din SUA avioane F-35 de 6,5 miliarde USD

Președintele României, Klaus Iohannis, va fi primit de președintele SUA, Joe Biden, la Casa Albă, în ziua de 7 mai 2024, într-un moment în...

Forţele israeliene anunţă că dețin controlul asupra punctului de trecere Rafah din Fâşia Gaza

Forţele israeliene au preluat controlul asupra părţii palestiniene a punctului de trecere Rafah, de la graniţa cu Egiptul, în sudul Fâşiei Gaza, informează The...

Nicușor Dan și problemele nerezolvate ale traficului bucureștean

În 2020, Nicușor Dan promitea o rezolvare rapidă a situației infernale a traficului din Capitală, prin colaborarea cu un specialist adus din New York...
Ultima oră
Pe aceeași temă