Cei 3.900 de salariati lucreaza inca la amenajarea uzinei de la Craiova. Americanii au promis o medie de circa 1.000 de masini pe zi, dupa primii patru ani de investitii. Pentru 2009, tinta propusa a fost de 2.000 de unitati, iar pentru 2010 – de 30.000 de unitati.
Fabrica Ford de la Craiova produce o medie de 10-20 de modele Transit Connect pe zi, iar intreaga productie este destinata dealerilor interni, spun surse din societate. Productia scazuta de modele Ford este pusa atat pe seama cererii scazute de pe piata, cat si faptului ca investitiile in uzina promise de americani nu sunt finalizate. "La ora actuala, productia medie de modele Ford este de 10-20 de bucati pe zi. Vom vedea de la anul ce va mai fi. Deocamdata, productia merge la dealerii interni. Probabil masinile se vand pe piata interna. Pe de alta parte, amenajarile la uzina nu sunt finalizate. Din cate am fost anuntati, acestea vor fi finalizate in 2011-2012", spun sursele citate.
Criza mondiala a industriei auto face ca si la Craiova sa circule destule zvonuri in acest sens. Ultimul dintre ele spune ca incepand cu 18-20 noiembrie fabrica din Turcia, care aprovizioneaza cu piese uzina de la Craiova, isi va inceta activitatea pentru o vreme. "Am auzit si noi un astfel de zvon. De fapt, in Turcia se lucreaza ca si la alte uzine: se produce astfel incat sa nu fie stoc mare. Asa ca n-ar fi o noutate ca fabrica din Turcia si-ar inceta activitatea pentru o saptamana sau doua", mai spun oamenii din fabrica. si despre uzina de la Craiova au circulat zvonuri pesimiste. "Se spunea la un moment dat ca nu vom lucra in decembrie si ianuarie, dar nu am fost instiintati oficial despre asa ceva. Din cate stim, lucram normal pana inainte de sarbatori, pe 23 decembrie", spun oamenii. Pe 8 septembrie, Ford a inaugurat demararea productiei la fabrica de la Craiova.
Primul Transit Connect a iesit pe poarta fabricii, acompaniat de o serie de personaje ale vietii politice, actori principali fiind presedintele si fostul premier Tariceanu. Conform contractului de privatizare, americanii au promis ca dupa patru ani de investitii fabrica de la Craiova va produce 300.000 de masini si 300.000 de motoare anual, cheltuielile directe ridicandu-se la peste un miliard de euro. Intre timp insa, a aparut criza mondiala, care a avariat piata auto.
Productia actuala de la Craiova este de aproape 100 de ori mai mica decat cea promisa. Comisia Europeana (CE) ar putea aproba in aceasta saptamana garantia de 320 milioane euro acordata de stat pentru producatorul american de autovehicule Ford, care detine uzina de la Craiova, a declarat, marti, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, intr-o conferinta de presa. "Este posibil sa fie nevoie de un act normativ pentru legiferarea acestei garantii", a spus Chiritoiu. Garantia acordata de Ministerul Finantelor Publice acopera 80% dintr-un credit pe care Ford il va contracta de la Banca Europeana de Investitii pentru realizarea programului de investitii. Ford a cumparat in 2007 compania Automobile Craiova.