15.7 C
București
luni, 14 octombrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăDe 8 Martie, incasarile florarilor depasesc 40 de milioane de euro

De 8 Martie, incasarile florarilor depasesc 40 de milioane de euro

O femeie, o floare, un business de succes. In fiecare an, martisorul, dar mai ales ziua a opta din prima luna a primaverii sunt principalul reper pentru comerciantii de flori. De la marii importatori si pana la florareasa de la coltul blocului, profitul atinge cea mai mare cota, numarul vanzarilor fiind de trei sau chiar de patru ori mai mare decat intr-o zi obisnuita. Zambile, crini, lalele, frezii sau trandafiri, toate au un dublu scop. Cucerirea, recucerirea sau doar recunostinta fata de sexul frumos si, colateral, castiguri fabuloase pentru comercianti.

Ziua Femeii, ora 0. Una dintre cele mai mari piete romanesti, "Cosbuc", un adevarat centru al angrosistilor de flori. Coloritul, parfumul si gingasia miilor de flori se amesteca cu agitatia detailistilor, veniti, care mai de care, la ziua cea mare. Ei stiu cel mai bine ca o astfel de ocazie, Ziua Femeii, nu trebuie ratata cu nici un pret. Pana in zori, negocieri, plati, carausii. Cei peste 5.000 de metri patrati ai pietei raman suspendati in tacere pana la un nou miez de noapte, cand se reia un alt ciclu al tocmelii florilor taiate. Traseul acestora, pana la taraba din colt, porneste din Olanda, Italia sau Spania.

Incasari uriase in doar doua zile

Daca de martisor, numai in Bucuresti, peste trei milioane de flori au ajuns in vazele domnisoarelor si doamnelor, incasarile depasind 10 milioane de euro, pentru astazi, estimarile reprezentantilor Asociatiei Florarilor din Romania (AFR) se ridica la peste 40 de milioane de euro. "In aceste doua zile asistam la o adevarata sarbatoare a florilor. Sexul frumos este si trebuie sa fie rasfatat, iar florarii stiu cel mai bine lucrul acesta. Profita toata lumea pe deplin", spune Florin Georgescu, presedintele AFR. El considera ca la nivel mondial s-a dezvoltat, de ani buni, o adevarata industrie a florilor. De la marii producatori la diversii comercianti. Pentru majoritatea flower seller, ora exacta se da in Olanda, la Bloemenveiling Aalsmeer. Cea mai mare piata de profil vinde mai mult de 20 de milioane de flori si plante pe zi, peste 7.000 de cultivatori specializati din intreaga lume expunandu-si produsele aici.

Producatorii romani, evitati de comercianti

Daca inainte de ‘89, in Romania reprezentative in domeniul florilor erau sere precum Codlea, Popesti Leordeni sau 30 Decembrie, astazi la capitolul producatori romani nu stam deloc bine, daca tinem cont de faptul ca florile pe care le vedem la tarabe strabat mii de kilometri din tari precum Olanda sau Italia. Importatorii romani prefera sa implice si costuri de transport, deloc de neglijat, 5.000 de euro pentru 200 de mii de fire, invocand calitatea, dar si pretul de cumparare. "Producatorii romani sunt evitati de comerciantii autohtoni pentru ca nu indeplinesc anumite standarde", considera Florin Georgescu. Potrivit acestuia, trebuie indeplinite anumite norme calitative, in functie de care variaza si pretul. De exemplu, pentru a se incadra in categoria extra, tija unui trandafir trebuie sa aiba lungimea de un metru, iar bobocul foarte mare si proaspat. Astfel si pretul este pe masura.

Flori cu aer conditionat si case de marcat

O data cu intrarea Romaniei in Europa, comerciantilor, pentru moment din Bucuresti,  li se pregateste o surpriza. Chioscuri moderne si case de marcat. "La mijlocul saptamanii viitoare, vom prezenta primele chioscuri europene, pentru ca din vara va intra in derulare un proiect pe care il dezvoltam impreuna cu Primaria Capitalei", spune presedintele AFR. Potrivit acestuia, exista doua tipuri de astfel de chioscuri. Unul realizat de constructori italieni, iar celalalt de romani. Pentru achizitionarea primului tip, un comerciant va plati 12.500 de euro, iar pentru cel fabricat in Romania pretul este de doar 7.800 de euro. Astfel de minimagazine sunt dotate cu aer conditionat, apa, curent electric si case de marcat. Cu o dimensiune de 10 metri patrati, ele le vor inlocui pe cele vechi, iar pana la sfarsitul acestui an, in Capitala vor fi amplasate minimum 400 de chioscuri. Potrivit lui Georgescu, prin aceasta noua metoda de retail, se vor incasa si mai multi bani la bugetul de stat decat pana acum. "Dincolo de impozitul de 1 RON/mp, pe care un comerciant il achita zilnic, va fi obligat sa plateasca si alte taxe prin introducerea caselor de marcat", a adaugat Georgescu. In opinia acestuia, o data cu introducerea caselor de marcat va disparea si clasica negociere de la taraba, dar nu si aceea din marile piete mondiale.  

Astazi se poarta trandafirii si orhideele

Daca de martisor la moda au fost zambilele (1-2 RON), freziile (2-3 RON) sau lalelele la acelasi pret, de 8 Martie, preferintele cumparatorilor se indreapta catre trandafiri (6-10 RON) sau orhideele thailandeze al caror pret nu depaseste 6 lei noi. De preferat, pentru a economisi cativa lei, bucurestenii pot alege Piata Obor unde, comparativ cu clasicele florarii, preturile sunt mult mai atractive decat in oricare alta zona, dar nu mai mici decat in consacrata, deja, Piata George Cosbuc.

Cele mai citite

INS: Inflația scade iar salariile cresc

În ultimul an, salariul mediu net a crescut în mod constant, cu valori cuprinse între 12,5% şi 17,1% Institutul Național de Statistică relevă faptul că...

Cum îți pregătești copilul pentru prima recoltare de analize de sânge?

Prima recoltare de sânge poate fi o sursă de teamă și anxietate pentru copii. Însă, cu puțină pregătire și răbdare, acest moment poate...

Cum se face pălinca de casă: 5 pași pe care trebuie să îi urmezi

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a...
Ultima oră
Pe aceeași temă