19 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăDacia este cel mai valoros brand romanesc

Dacia este cel mai valoros brand romanesc

Compania Dacia s-a clasat pe primul loc in “Top 50 Cele mai valoroase branduri din Romania”, clasament realizat de D&D Research si Brandient. Valoarea cumulata a celor mai importante 50 de marci romanesti depaseste doua miliarde de euro, cele mai numeroase branduri provenind din domeniul bancar, alimentar si de retail.

Pentru acest top s-au luat in consideratie doar brandurile locale lansate si dezvoltate in Romania inainte de 1 ianuarie 2005, indiferent de cetatenia proprietarului, in 22 de categorii adresate direct consumatorului (Business to Consumer). Modelul de calcul a cumulat forta financiara, perspectivele firmelor si brandurilor, riscul categoriei, rata de redeventa si brand equity. Pentru brandurile cu acoperire mixta (corporate/retail) s-a considerat doar segmentul de retail (banci, asigurari, petrol). Tabloul rezultat in urma acestui proces de calcul si analiza plaseaza brandurile intr-un teritoriu dincolo de “frumos si urat”, in care consumatorii au validat prin actul de cumparare eforturile creatorilor de brand.

Top 10

Pe locul doi s-a clasat Banca Comerciala Romana, cu o valoare a marcii de 355,6 milioane de euro, urmata de BRD Group Societe Generale, cu o valoare a brandului de 208,3 milioane de euro.
De asemenea, Petrom (retail) s-a clasat pe locul patru, cu o marca in valoare de 86,4 milioane de euro, iar Sensiblu pe locul cinci, cu o valoare a brandului de 82 milioane de euro.
In primele zece locuri ale “Top 50 Cele mai valoroase branduri din Romania” se regasesc si Rompetrol (retail) – 72,5 milioane de euro, Cristim – 62,8 milioane de euro, Asirom – 60,9 milioane de euro, Altex – 59,4 milioane de euro si Domo – 41,4 milioane de euro.
“Firma Cristim are in prezent o cifra de afaceri de 150 de milioane de euro, suma investita in campaniile publicitare fiind de aproximativ 4,5 milioane de euro”, a declarat directorul general al companiei, Radu Timis. Potrivit declaratiilor sale, notorietatea marcii sale este de 42 la suta, in timp ce cota de piata este de 17-18 la suta. Cristim produce zilnic 100 de tone de mezeluri. “10.000 de chestionare au fost distribuite in mediul rural si cel urban.
Pentru acest studiu au fost selectate 206 marci romanesti din totalul celor 3.700 existente pe piata. Au fost excluse din cercetare criteriile clasice de apreciere, precum masurile arondate conceptului de pozitionare”, a declarat Dragos Iliescu, director cercetare cantitativa D&D Research. Concluzia trasa de Aneta Bogdan, reprezentant al firmei de consultanta Brandient, in urma analizarii clasamentului, este ca “romanii anului 2006 mananca mult, fac credite, conduc Dacia si beau multa bere”.

Alta ierarhizare in 2007

Pentru anul viitor, reprezentantii Brandient estimeaza o modificare a clasamentului, in special pe segmentul de bunuri de consum, care are nevoie de investitii pentru promovare in vederea mentinerii pozitiei pe piata in conditiile aderarii la Uniunea Europeana si ale cresterii concurentei. “Cu siguranta vor fi produse din segmentul FMCG care vor disparea din top, daca antreprenorii nu vor sti sa aplice foarte bine mixul calitate, pret si marketing. Acest segment va fi cel mai afectat de competitia de pe piata unica pe care vor activa din 2007”, a apreciat Aneta Bogdan.
Nu au fost luate in calcul la realizarea clasamentului firmele care sunt sau au fost pana de curand monopoluri, respectiv Romtelecom, CFR, Tarom, Distrigaz etc., brandurile din media, precum si holdingurile sau portofoliile de branduri.

Clasament

Brand – Valoare (mil. euro)
Dacia – 387,4
BCR – 355,6
BRD – 208,3
Petrom – 86,4
Sensiblu – 82,0
Rompetrol – 72,5
Cristim – 62,8
Asirom – 60,9
Altex – 59,4
Domo – 41,4

Cele mai citite

VIDEO. Incendiu în Berlin. A luat foc o fabrică de armament

Incendiul care a izbucnit vineri la o mare fabrică de armament din Berlin a stârnit îngrijorare și alertă în capitala Germaniei. Potrivit informațiilor furnizate...

METEO. Mai multe județe afectate de vânt puternic

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o atenționare Cod galben pentru intensificări ale vântului, valabilă în următoarele ore, pentru nouă județe și Municipiul...

VIDEO. Marco Reus părăsește echipa unde a petrecut 12 ani

Marco Reus, în vârstă de 34 de ani, se pregătește să părăsească Borussia Dortmund la finalul acestui sezon, după o colaborare de 12 ani...
Ultima oră
Pe aceeași temă