19.9 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCum alegi un magazin ca investiţie şi care sunt cele mai bune...

Cum alegi un magazin ca investiţie şi care sunt cele mai bune vaduri din Bucureşti

– În funcţie de ce criterii alegi un magazin, atunci când îl cumperi cu scopul de a-l închiria?

– Un spaţiu comercial ca investiţie este ales primordial în funcţie de gradul de atractivitate faţă de viitorii potenţiali chiriaşi – aceştia vor fi interesaţi de avantajele care fac un spaţiu comercial atractiv pentru clienţii finali: vad, vitrină, zonă.

La spaţiile mici (cu o suprafaţă de 30-50 mp), cele mai bune amplasamentele sunt zonele din jurul staţiilor de metrou şi mijloace de transport în comun, în incinta magazinelor universale şi în apropierea pieţelor.

La spaţiile mai mari (de 70-150 mp), sunt recomandate locaţiile în zonele circulate pietonal, într-un perimetru în care se află şi alte spaţii, pe bulevardele mari.

Iar la spaţiile pentru restaurant-cofetărie-bar trebuie alese zone consacrate- centrul istoric, bulevardele sau în incinta imobilelor mari de birouri.

Care sunt cele mai bune vaduri acum în Bucureşti?

În intersecţii cu circulaţie pietonală intensă, pieţe agroalimentare, în apropierea spitalelor, a centrelor de afaceri. Noul pol în privinţa locaţiilor de gen restaurant-bar este Centrul Istoric.

Pe ce tipuri de clienţi trebuie să mizezi?

În cazul viitorilor chiriaşi: pentru spaţiile mici în zone medii – pe micii întreprinzători, în special în domeniul bunurilor de larg consum; pentru spaţiile de lux în zone centrale şi ultracentrale – pe lanţurle de magazine în special în domeniul modei – Calea Victoriei sau pe operatorii de restaurante şi cafenele în zonele de lux consacrate – Centrul Istoric, Decebal, Dorobanţi, etc.

În cazul clienţilor finali – în funcţie de produse şi publicul ţintă: trecători (pentru spaţii mici); cu posibilităţi financiare medii (pentru cartiere); un procent de luat în calcul sunt clienţii cu posibilităţi financiare ridicate, pentru spaţiile din zonele de lux.

Care este preţul actual al unui spaţiu comercial stradal în Bucureşti?

– Depinde de cât de atrăgător ne dorim să fie spaţiul pentru viitorii chiriaşi şi de cât de rapid suntem interesaţi să trecem de break-even şi să generăm profit. Un spaţiu poate avea de la 4 mp, iar preţul pe mp poate fi în jurul sumei de 1.500 – 2.000 euro/mp pentru o amplasare de nivel mediu. În cazul în care vorbim despre un spaţiu ultracentral, preţul pe metru pătrat poate trece de 3.000 de euro, dar va fi mai greu să găsim chiriaşi (un exemplu este Calea Victoriei ca arteră consacrată pentru spaţii comerciale de lux, în special în domeniul modei).

Dacă vrei să îţi faci un portofoliu de spaţii mici, de ce trebuie să ţii cont?

– Din punct de vedere al unui investitor care doreşte să acumuleze un astfel de portofoliu, ar fi bine să aibă în vedere un mix care să poată acoperi o paletă cât mai largă de bugete şi de zone, pentru a putea atrage cât mai multe tipuri de chiriaşi (ca zonă, profil, putere de cumpărare) – toate din punct de vedere al clientului final, deoarece acesta este cel care generează profitul pentru viitorii chiriaşi.

 

 

Cele mai citite

Modificări de trasee în acest weekend, în timpul desfășurării evenimentului „Bucharest Street Food Festival – Spring Edition”

Cu ocazia organizării evenimentului „Bucharest Street Food Festival – Spring Edition”, în zilele de 27.04.2024 (sâmbătă) și 28.04.2024 (duminică), între orele 09:00 – 22:00, circulația rutieră va fi restricţionată pe Șos....

ANPC, recomandări pentru 1 Mai. “Acordați o atenție deosebită aspectului produsului”

Avertizarea transmisă de către directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, este deosebit de importantă pentru consumatorii din România, în...

Poliția se așteaptă la valori mari de trafic spre munte și spre mare

Centrul Infotrafic a transmis că valorile de trafic ar putea să crească în principal pe cele două drumuri naţionale cu staţiuni montane intens circulate...
Ultima oră
Pe aceeași temă