Migrarea soferilor catre vestul Europei, scaderea cursului de schimb, cresterea pretului motorinei, a costurilor cu parcarile, dar si insuficienta cunoastere a legislatiei din alte state le creeaza mari probleme transportatorilor romani. Aceasta este una dintre concluziile unei analize realizate de Bursa Europeana de Transport EULOAD si care subliniaza discrepanta dintre asteptarile companiilor romanesti legate de integrarea in Uniunea Europeana si situatia existenta in momentul de fata.
Urmare a migratiei soferilor romani in alte tari, firmele romanesti de transport au fost nevoite sa majoreze diurnele si salariile celor ramasi, ceea ce a presat asupra costurilor. Autorii studiului consemneaza evolutia acestor costuri in perioada 1 februarie-1 august 2007.
Astfel, pentru transportul international, la o greutate utila de 20 de tone, cresterea a fost de 8,59%, costul fiind in prezent de 0,847 euro/km, in timp ce pentru o greutate utila de 3,5 tone majorarea a fost de 12,4% (0,426 euro/km). In transportul intern, la o greutate utila de 20 de tone, cresterea a fost de 2,8%, in prezent costul ajungand la 2,352 RON/km. La o greutate utila de 3,5 tone, costul a crescut cu 4% in perioada mentionata, pana la 1,226 lei/km.