11.3 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăCe au obţinut clienţii nemulţumiţi de la BCR

Ce au obţinut clienţii nemulţumiţi de la BCR

BCR a convocat o parte a clienţilor din grupul de nemulţumiţi care au acţionat în justiţie banca pentru negocieri. Cea mai mare bancă locală oferă dobânzi semnificativ mai mici, însă nu se atinge de comisioane.

Potrivit unor surse din interiorul BCR, clienţilor li s-ar oferi o scădere a marjelor proprii de până la 50%. De exemplu, pentru creditele cu dobândă variabilă în euro la care marja băncii a urcat de la 1-2% până la 9% în ultimii 3-4 ani, banca le propune clienţilor o reducere până la 5-6%. „Este într-adevăr deranjant că nu se gândesc să elimine şi aşa-zisele comisioane de risc, însă oferta până la urmă este de luat în seamă, pentru că rata scade”, spune un client nemulţumit.

Există însă şi opinii mai radicale. „Este o jignire la adresa inte-ligenţei noastre. Procesul împotriva BCR este deschis pentru eliminarea clauzelor abuzive. Adică acele clauze care nu au fost negociate. Ei ne oferă, de fapt, o momeală, pentru că nici măcar nu elimină comisioanele de risc, ci doar reduc dobânda pe o perioadă de timp”, spune un alt client. Se pare că una dintre condiţiile impuse de bancă este ca numărul clienţilor care vor renunţa la proces să reprezinte cel puţin 75% din grup.

Negocierile s-au purtat fără aportul avocatului celor două grupuri de nemulţumiţi, Gheorghe Piperea. Acesta din urmă spune însă că procesul va continua „chiar şi dacă va rămâne un singur client nemulţumit”. Piperea crede că banca nu va avea capacitatea să negocieze în timp util cu fiecare client în parte şi, astfel, procesul va continua cu şanse reale de reuşită. Pe cale oficială, reprezentanţii BCR s-au rezumat la a spune, citaţi de www.money.ro, că negociază cu toată lumea şi că nu au dat o dobândă standard, ci au construit oferte personalizate pentru fiecare client, în funcţie de solvabilitatea şi expunerea acestuia.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă