10.7 C
București
sâmbătă, 11 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăCarnete de muncă, uitate la ITM

Carnete de muncă, uitate la ITM

Chiar dacă trebuiau ridicate încă de acum trei ani, constănţenii au „uitat“ la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Constanța un număr de 28.175 de carnete de muncă, ce atestă vechimea în câmpul muncii şi care trebuie să revină titularilor. Din păcate, acestea nu sunt ridicate de proprietarii lor.

„De la începutul lui 2014 şi până la sfârşitul lunii mai au fost ridicate doar 611 astfel de carnete. Celelalte câteva mii zac în continuare, neridicate, la noi“, a declarat purtătorul de cuvânt al ITM, Florina Vişan.

Din totalul celor 28.175 de carnete, aproximativ 3.000 sunt trecute pe procesele-verbale ale angajatorilor. Carnetele de muncă pot fi ridicate atât de angajatori, cât şi de angajaţi, însă dezinteresul este la fel de mare din partea ambelor categorii. Foarte multe dintre ele, spun reprezentanţii ITM, le au din 1999, de pe vremea când existau camerele de muncă. De-a lungul anilor, conducerea ITM a trimis nenumărate înştiinţări atât angajatorilor, cât şi angajaţilor, dar fără succes.

„Din nefericire, nu avem cum să dăm de ei, pentru că unii şi-au schimbat adresa de domiciliu. Cu toate că atât angajaţii, cât şi angajatorii se puteau prezenta la sediul ITM pentru a-şi ridica carnetele până la 30 iunie 2011, a trecut mult timp şi peste cărţile de muncă se aşterne praful în continuare. Nu mai ştim ce să facem ca să scăpăm de ele. Trimitem degeaba citaţii pe adresele lor“, se plâng cei de la ITM.

Este greu de înţeles însă comoditatea foştilor sau actualilor angajaţi, în condiţiile în care, în cele din urmă, este vorba despre actul cu care se probează vechimea în muncă stabilită până la data de 31 decembrie 2010, inclusiv timpul lucrat în locuri de muncă în condiţii deosebite, retribuţia tarifară de încadrare, dar şi alte drepturi. Acesta este motivul pentru care inspectorii de muncă fac apel atât la salariaţi, cât şi la angajatorii din judeţul Constanţa, solicitându-le să se prezinte de urgenţă pentru ridicarea carnetelor de muncă, acestea fiind de mult completate şi închise.

Eliberate în urma unei cereri

Oricum, cei care sunt interesaţi să şi le ridice sunt aşteptaţi la sediul ITM cu actul de identitate şi o cerere şi documentele le sunt eliberate imediat. De precizat că, în prezent, evidenţa salariaţilor se face doar electronic, prin intermediul Registrului general de evidenţă a salariaţilor (Revisal), începând cu 1 ianuarie 2011, dată de la care carnetul de muncă şi-a încetat existenţa.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă