Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Trump ameninţă că va tăia subvenţiile acordate General Motors

Preşedintele american Donald Trump a avertizat marţi că va tăia subvenţiile acordate General Motors, după ce cel mai mare producător auto din Statele Unite a anunţat că va opri producţia a cinci fabrici din America de Nord şi va desfiinţa aproape 15.000 de locuri de muncă.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 28.11.2018 - 08:59

”Statele Unite au salvat General Motors şi asta este mulţumirea pe care o primim! Ne gândim acum să tăiem toate subvenţiile acordate General Motors...inclusiv pentru automobilele electrice”, a scris Trump pe Twitter.

Trump a făcut din locurile de muncă din industria auto o prioritate a primilor săi doi ani de mandat şi a atacat deseori producătorii auto, pe Twitter, pentru că nu fac destul pentru creşterea numărului de locuri de muncă.

Vehiculele electrice ale GM  sunt eligibile pentru un credit fiscal de 7.500 de dolari, potrivit legislaţiei federale, dar nu este clar cum ar putea administraţia Trump să restricţioneze creditele respective, sau dacă Trump are în vedere şi alte subvenţii.

Acţiunile GM au scăzut în urma afirmaţiilor lui Trump, înregistrând un declin de 2,6% la sfârşitul tranzacţiilor.

Grupul GM a afirmat într-un comunicat că ”este dedicat menţinerii unei producţii puternice” în Statele Unite, după ce a investit 22 de miliarde de dolari în SUA, începând din 2009, şi că va crea locuri de muncă pe segmentul vehiculelor electrice şi autonome.

Restructurarea forţei de muncă ”va poziţiona compania pentru un succes pe termen lung şi menţinerea şi dezvoltarea locurilor de muncă americane”, a arătat GM, adăugând că mulţi dintre muncitorii de la fabricile afectate vor putea să se transfere la alte fabrici ale GM.

Directorul general al GM, Mary Barra, a vorbit cu Trump weekendul trecut, pentru a discuta despre restructurare, şi a fost luni la Casa Albă pentru a se întâlni cu consilierul economic Larry Kudlow.

Kudlow a declarat marţi că administraţia a ajutat GM cu standarde pentru eficienţa carburanţilor şi alte reglementări.

”Am făcut asta pentru a vă ajuta şi cred că dezamăgirea sa (a preşedintelui n.r.) este că pare că i-ar fi întors spatele”, a spus Kudlow.

Trump a mai criticat GM pentru că nu închide fabrici din Mexic sau China.

“General Motors a făcut un pariu mare pe China, în urmă cu mai mulţi ani, când a construit fabrici acolo (şi în Mexic) – nu cred că acel pariu a dat rezultate. Sunt aici pentru a proteja muncitorii americani”, a scris Trump pe Twitter.

GM construieşte în China un singul model de vehicul pe care îl exportă în Statele Unite - Buick Envision -  şi a vândut circa 22.000 de unităţi, în primele nouă luni ale anului.

În primele nouă luni ale acestui an, grupul a vândut circa 2,7 milioane de vehicule în China, aproape toate fabricate în această ţară.

Purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Sarah Sanders, a declarat marţi că preşedintele analizează opţiuni.

“Preşedintele vrea ca producătorii americani să construiască automobile aici, în America, nu să le fabrice în străinătate, şi speră că GM ca continua să o facă aici”, a spus aceasta.

GM a cerut Congresului, alături de Tesla, să ridice actualul plafon pentru vehiculele electrice eligibile pentru credite fiscale, dar este improbabil ca Congresul să ia vreo măsură înainte de 2019.

Potrivit legislaţiei actuale, în momentul în care un producător vinde 200.000 de vehicule electrice, creditele fiscale sunt eliminate treptat, începând cu trimestrul următor. GM anticipează că va atinge pragul de 200.000 de vehicule electrice vândute până la sfârşitul acestui an, iar Tesla a atins pragul respectiv în iulie.

GM a anunţat luni că va opri producţia la una din fabricile canadiene şi la patru fabrici din Statele Unite, între care la fabrica de asamblare Hamtramck din Detroit, care construieşte modelul Chevrolet Volt. GM va opri producţia a şase modele, între care Volt, şi va desfiinţa peste 6.500 de locuri de muncă.

GM va continua să construiască Chevrolet Bolt în Michigan.

Trump a spus luni că este bine ca GM să caute un nou produs pentru fabrica de asamblare din Ohio, a cărei activitate va fi oprită în martie.

GM a explicat că ia aceste măsuri mai ales din cauza scăderii cererii de automobile mici, dar a menţionat şi costurile mai mari, provocate de tarifele impuse de SUA pentru importurile de oţel şi aluminiu.

Grupul a mai anunţat că la sfârşitul lui 2019 va închide două fabrici din afara Americii de Nord.

Comentarii

loading...