18.4 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăInternaționalCum este promovat Clujul cu ajutorul unui calendar

Cum este promovat Clujul cu ajutorul unui calendar

Clujul este promovat ­într-o manieră inedită, care pune în valoare patrimoniul istoric al Capitalei Europene a Tineretului din 2015. Astfel, doi clujeni au inventat calendarul care se transformă în semn de carte. Istoricii Ancuța-Lăcrămioara Chiș și Ucu Bodiceanu, cunoscuți pentru pasiunea lor pentru poveștile din Clujul de odinioară și pentru expozițiile spectaculoase de fotografii de epocă, au realizat un proiect editorial inedit, sub egida Asociației Clujul de altădată.

Ei au realizat o colecție de mai multe semne de carte, ilustrate pe față cu fotografii din Clujul de altădată, ­precum și cu câte un calendar ­dedicat fiecărei luni în parte, în josul paginii. Pe verso, sunt redate mai multe fotografii de epocă ale unor bicicliști, o modalitate de a încuraja practicarea sportului și a unui stil sănătos de viață. ”Calendarul este o bijuterie-jucărie multifuncțională. Ideea a fost aceea de a construi ceva care să fie un suvenir cu utilitate, precum și aceea de a reprezenta o amintire frumoasă de la Cluj pentru oaspeții din țară și din străinătate, dar și de a le aminti clujenilor ­valoarea și frumusețea ­patrimoniului ­construit al orașului în care trăiesc”, a spus istoricul Ancuța-Lăcrămioara Chiș. Acest ­produs ­editorial a apărut sub egida programului Cluj-Capitală Europeană a Tineretului și dorește să încurajeze tinerii să citească, dar și să ­descopere și să se bucure de istoria orașului. De asemenea, pentru că ­este vorba de un produs cu valoare adăugată ­mare, acest calendar-semn de carte va putea fi utilizat și anul viitor. ”Există și un calendar pentru 2016, care poate fi utilizat drept instrument de lucru, pentru a ­programa diferite evenimente”, mai spune Ancuța-Lăcrămioara Chiș. El poate fi procurat din librăriile clujene. Tirajul inițial este de 2.000 de exemplare.

 

„O idee excelentă de marketing“

 

Ideea celor doi istorici clujeni este apreciată de specialiștii în marke­ting cultural. ”Calendarele sunt utilizate de multă vreme ca instrument de promovare sau de marketing. Inclusiv calendarele religioase, în care sunt menționați toți sfinții celebrați de un cult sau de altul reprezintă o modalitate de a promova un complex de idei și de credințe. Încă din perioada interbelică existau companii care puneau pe calendare produsele pe care le realizau. Mai apoi, companii care deveniseră celebre își puneau pe calendare doar logo-urile, siglele, pe care le asociau cu imaginea unor fete frumoase sau ale unor sportivi celebri. ­Coca-cola a fost una dintre companiile care a recurs la această metodă pentru a-și promova băuturile răcoritoare, iar un alt exemplu celebru ­este cel al berii Peroni. Să nu uităm că în ultimele ­două decenii și jumătate ­calendarele au fost folosite drept ­mijloc de propagandă în toate campaniile electorale. La fel și semnele de carte sunt ­utilizate drept mijloace de comunicare. Sunt edituri sau librării care își pun sigla pe semnele de carte. Ideea care oferă acestui produs valoare adăugată este combinarea celor două mijloace de promovare. Produsul este unul foarte bun, pentru că promovează niște valori culturale, reprezentate de clădirile de patrimoniu, precum și niște valori de viață, respectiv stilul sportiv, în contextul Capitalei Europene a Tineretului”, a spus specialistul în marketing Bogdan Vasiliu.

”Nu știu ca vreo comunitate locală să fi recurs la un asemenea mijloc de promovare. Este vorba de o idee cu adevărat ingenioasă, iar faptul că promovează o valoare culturală este demn de apreciat”, a spus Andrada Szasz, care urmează un masterat în comunicare la una dintre cele mai apreciate universități americane și care monitorizează, în cadrul unei cercetări științifice, modul în care se promovează Clujul în calitate de Capitală Europeană a Tineretului. 

 

Ancuța-Lăcrămioara Chiș a realizat un calendar cu totul inedit

Cele mai citite

Lista PSD pentru Consiliul General începe cu Firea, Negoiță și Băluță. Piedone nu figurează

Lista candidaților propuși de PSD pentru Consiliul General al Municipiului București începe cu Gabriela Firea, Robert Negoiță, Daniel Băluță și Dan Cristian Popescu. Pe lista...

Firma care a produs fregatele României revine la București într-un moment critic pentru Forțele Navale Române

Firma BAE Systems din Marea Britanie, cea care a produs fregatele Regele Ferdinand și Regina Maria, își anunță prezența la salonul BSDA 2024 de...

Mesajul de Paște al SRI-ului: “Nu credem până nu…”

Mesajul viral postat pe rețelele sociale de către Serviciul Român de Informații (SRI) în ziua de Paște a adunat rapid aprecieri și distribuiri. „Nu...
Ultima oră
Pe aceeași temă