Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Bruxelles: Autorităţile vor sa reducă viteza autorizată la 30 km/h până în 2021

Autorităţile din Bruxelles vor să reducă viteză autorizată la doar 30km/h până în 2021, o măsură care are că scop încurajarea mersului pe jos sau cu bicicletă, pe fondul îngrijorărilor legate de schimbările climatice, ne spune AFP.

Share

Lorand Stoica 0 comentarii

Actualizat: 19.07.2019 - 19:54

Ideea nu este revoluţionară. În Berlin sau Madrid, 80% din reţeaua de transport se află deja în "zona 30". Şi acesta va fi şi cazul până la sfârşitul lunii octombrie în Lille (nordul Franţei), un oraş mare care doreşte să fie "mai respirabil", cu mai puţine maşini.

La Bruxelles, guvernul regional format în această săptămână (dominat de socialişti şi ecologişti) are la dispoziţie 18 luni pentru a "generaliza" această limitare la 30 km/h, care acoperă deja 55% din teritoriu, în zone rezidenţiale, comerciale sau în apropierea şcolilor.

La 1 ianuarie 2021, a afirmat guvernul regional, limitele de 50 km/h şi de 70 km/h vor deveni excepţia rezervată pentru bulevardele mari sau centura din jurul centrului oraşului cu vechile sale tuneluri.

Chiar şi cu acest termen, măsura este considerată "ambiţioasă" de specialişti, deoarece este necesară instalarea limitatoarelor de viteză şi instituirea de controale de viteză fără de care "se discreditează întregul sistem".

"Studiile noastre arată că 90% dintre şoferi nu vor respecta viteza de 30 km/h", a declarat Benoît Godart, purtătorul de cuvânt al Vias, agenţia belgiană pentru siguranţă rutieră.

"Dacă e vorba de două panouri care anunţă începutul şi sfârşitul zonei 30, este inutil", a adăugat el.

Urmează să fie găsite bugetele pentru acest echipament, atât în regiune, cât şi în cele 19 comune ale capitalei (răspunderea pentru reţeaua rutieră este împărţită între aceste niveluri de putere), ceea ce a suscitat nemulţumirea opoziţiei de dreapta.

Comentarii

loading...