17.8 C
București
luni, 16 septembrie 2024
AcasăGDPRRevolutia tehno

Revolutia tehno

PARIS – Cea mai dramatica revolutie din moda secolului XXI a avut loc in acest sezon, sub ochii patrunzatori a doi roboti gigantici. In timp  ce acestia traversau scena la noul show Alexander McQueen, camerele proiectau imagini diverse, preluate din sala, pe fundalul caleidoscopic.
Cu 29.000 de accesari pe secunda, varianta online a prezentarii s-a blocat, fapt care l-a readus pe creatorul britanic la radacinile sale de performer extraordinar.
Pasionatii de moda au vrut sa incerce acest tip de filmat "de jur-imprejur" si sa fie prezenti la debutul noii piese a lui Lady Gaga. "E foarte greu si infricosator sa accepti transformarile care au loc in lume", spune McQueen, ale carui mesaje transmise via Twitter l-au conectat deja cu publicul sau.

Acest show a fost gandit special drept o revolutie tehnologica. A inceput cu o proiectie a unor serpi care se zvarcoleau pe un un trup gol, aflat pe o plaja, inainte de a aduce in prim-plan tematica prezentarii, lumea acvatica: creaturi ale adancului, imprimate pe o mini-crinolina, cu fiecare model digital individual creat sa se potriveasca perfect pe corp. Pantofii au fost alcatuiti tot din creatii monstruoase, cu tocuri in forme de gheare iesind din platforme in forma de crab.
Show-ul s-a mai domolit o data cu aparitia unor pantaloni jodphur, umflati ostentativ la solduri, de parca ar fi fost scufundati in apa. Insa extraordinara frumusete a acestor haine venite parca din alta lume a devenit vizibila in momentul in care s-au materializat rochiile cu o transparenta ca de meduza sau care pareau ca imbraca trupul in nisip.

Sofisticarea hainelor, minutiozitatea lucraturii si firul narativ al acestei povesti ecologice au fermecat publicul. Partenerii lui McQueen in aceasta aventura acvatica, pe care a numit-o "Atlantida lui Platon", au fost Nick Knight si SHOWstudio, firma acestuia, care a dat testul final in ceea ce priveste imbinarea dintre moda si tehnologie.
Knight a inteles cu mult inaintea YouTube si Facebook puterea internetului de a da viata modei intr-o varianta filmata si cum sa o conecteze cu restul lumii. Se asteapta ca videoclipul cu prezentarea McQueen sa ajunga la 40 de milioane de oameni. Brandul Alexander McQueen face parte din grupul Gucci, iar directorul executiv al acestuia, Robert Polet, sustine in totalitate drumul pe care moda il parcurge catre lumea digitala. Aflat in primul rand la prezentarea McQueen, el a descris brandul acestuia ca fiind cel mai conectat digital din grupul Gucci.

"Nu mai e vorba despre «peste cinci ani» sau «peste trei ani». E vorba de acum", a spus Polet. "Asta e cea mai mare schimbare a jocului prin care vom trece si trebuie sa o acceptam. Va atinge fiecare aspect al acestei afaceri in parte, va permite interactivitatea dintre casele de moda si clienti, iar aceasta intensitate va aduce mult mai multa emotie in joc. E unul dintre lucrurile care vor schimba total peisajul actual – ce oportunitate!"

Cele mai citite

Debut pentru Horațiu Moldovan la Sassuolo! Cum s-a descurcat portarul român la primul meci în Serie B

Horațiu Moldovan a avut un debut promițător pentru Sassuolo în Serie B, demonstrând că decizia sa de a refuza convocarea la echipa națională pentru...

Analiștii CFA România prognozează o inflație de 4,95% și un curs de 5,0735 lei/euro pentru august 2025

Conform sondajului realizat de CFA România în luna august, analiștii financiari estimează o rată a inflației de 4,95% pentru următoarele 12 luni, până în...

George Pușcaș a dat cărțile pe față în urma scandalului de națională! „Vreau să clarific totul!”

În ultimele zile, au circulat speculații despre o posibilă plecare a lui George Pușcaș din cadrul echipei naționale a României. Atacantul a ieșit în...
Ultima oră
Pe aceeași temă