17.8 C
București
luni, 16 septembrie 2024
AcasăGDPRMostenirea croita de Hackett

Mostenirea croita de Hackett

LONDRA – Un fel britanic de a aborda eleganta – cu tot cu melon si umbrela pe brat – sta la baza companiei Hackett. Cand aduci acest stil londonez la prezentarea Pitti Uomo, care s-a deschis in Florenta, pe 12 ianuarie, poti sa fii sigur ca toti cumparatorii internationali vor fi cu ochii pe tine – chiar daca imaginea barbatului elegant din Mayfair, din anii ’60, a ramas acum doar o amintire romantica in mintea lui Jeremy Hackett.

Hackett, sau "Dl. Clasic", care a publicat o carte de comentarii amuzante despre obiceiurile barbatilor britanici in ale imbracamintii, este cel mai bun exemplu al celui mai nou trend in imbracamintea masculina: sa-ti inventezi un trecut nobil. "Cei mai multi oameni cred ca afacerea a fost inceputa de bunicul sau tatal meu", spune el. "Ca sa ai ce mosteni, oamenii cred ca trebuie sa ai o vechime de cel putin 100 de ani." Casa Hackett, furnizorul de haine stilate pentru barbati, create in asa fel incat sa nu cumva sa sperie caii, sa deranjeze vreun sef sau sa alarmeze un manager de banca, a fost fondata in 1983 de Jeremy Hackett si Ashley Lloyd-Jennings, care in timpul zilei erau vanzatori la unul dintre magazinele de pe Savile Row, acea Mecca a hainelor croite. Impreuna, tinerii intreprinzatori faceau turul anticariatelor si magazinelor second-hand din Portobello, cumparand hainele unei generatii ai carei copii abandonasera hainele clasice pentru stilul nebun al anilor ’60.

Atunci cand Hackett, compania, s-a deschis intr-un magazin modest din capatul saracacios al modernului King’s Road, in cartierul Chelsea din Londra, vindea doar haine folosite. Insa ochiul proprietarului, format in afacerea de materiale pentru decoratii interioare a tatalui sau, putea sa gaseasca tot ce era mai bun din lucrurile trecutului.
"De pe un stativ plin cu costume vechi, as putea sa ochesc unul bine facut, de pe Savile Row, pentru 5 lire", spune Hacknett, referindu-se la piesele vintage ieftine pe care i le vindea unui alt admirator al stilului britanic, Ralph Lauren.

Astazi, clientii care-si doresc costume din tweed, cu o alura putin dandy, la mansete cu patru butoni, pantaloni din doc sau reiati colorati puternic si pulovere bine croite sunt cunoscuti printre britanici drept "Sloanes" sau "Sloane Rangers". Insa Hackett insista ca aceasta specie locala, cu accentul care o tradeaza imediat, nu este una tipica clientilor care intra in cele 61 de magazine pe care le are brandul in intreaga lume. Iar in ciuda logoului cu melon si umbrela, hainele de la Hackett sunt de multe ori mai degraba militare si sportive decat urbane.
Care este atractia pentru acea lume de ofiter-si-gentleman care a apartinut oricum mai mult fictiunii cinematografice decat realitatii? Hackett crede ca barbatii se simt cel mai confortabil la cumparaturi atunci cand sunt intr-un magazin dedicat in exclusivitate lor, acolo unde tatii isi aduc deseori fiii pentru prima lor intalnire cu hainele. Iar desi Hackett face din 1996 haine pentru copii, cele pentru femei nu sunt trecute in agenda companiei.
"Barbatii, in general, sunt cam speriati de moda", spune fondatorul. El insa e imbracat elegant, intr-o jacheta din tweed albastru cu verde, cu maneci rotunjite si cusaturi rosii la butoni, totul asortat cu o cravata alb cu bleumarin. Cautarea sa profesionala pentru gentlemanul perfect este si una personala.

Copil adoptat, Hackett s-a reintalnit de curand cu mama sa biologica in Australia si a gasit in ea rafinamentul britanic pe care l-a tot cautat pe parcursul vietii sale adulte. Desi a plecat de la scoala la 16 ani, insotit de avertismentul profetic al tatalui sau, "daca nu te tii de carte o sa ajungi vanzator in magazin", Hackett, acum la 56 de ani, si-a creat cu ajutorul magazinelor sale o imagine extrem de rasata.
Poti gasi acolo sosete colorate "de pe vremea cand scolile aveau culorile proprii"; "uniforma formala", alcatuita din joben si frac, necesara la Eton; sau haine sport precum cele purtate la cursa de canotaj dintre Oxford si Cambridge, pe care Hackett o sponsorizeaza. si, bineinteles, gasesti toate meloanele si costumele de oras specifice cartierului financiar din Londra inainte ca Margaret Thatcher sa deschida portile pentru investitorii internationali.
Secretul succesului este sa stii sa mergi pe linia subtire dintre mostenirea culturala (fie ea reala sau inventata) si nostalgie. si, o data cu fiecare deceniu care trece, Hackett devine din ce in ce mai venerabil. Sau, asa cum o descrie chiar fondatorul: "Suntem o marca britanica cu un strop de trecut in spate".

Cele mai citite

George Pușcaș a dat cărțile pe față în urma scandalului de națională! „Vreau să clarific totul!”

În ultimele zile, au circulat speculații despre o posibilă plecare a lui George Pușcaș din cadrul echipei naționale a României. Atacantul a ieșit în...

Anglia riscă excluderea din competițiile internaționale din cauza implicării politicului în fotbal!

UEFA a emis un avertisment grav către Anglia, semnalând posibila excludere a naționalei și cluburilor engleze din toate competițiile internaționale dacă se dovedește implicarea...

250 de containere pentru cazarea sinistraților din județele Galați și Vaslui

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat, a declarat luni, la Digi 24, că în județele Galați și Vaslui, afectate de inundații,...
Ultima oră
Pe aceeași temă