12.6 C
București
vineri, 3 mai 2024
AcasăEconomieUn studiu GfK România arată că trei sferturi dintre români îşi renovează...

Un studiu GfK România arată că trei sferturi dintre români îşi renovează singuri locuinţa

Vara este sezonul când e timpul să-ţi vopseşti locuinţa. Însă doar 24% dintre noi apelăm la un zugrav profesionist, arată studiul anual GfK România despre comportamentul de cumpărare pe piaţa vopselurilor lavabile. Analizând pe genuri, bărbaţii sunt cei care preferă să-şi vopsească singuri locuinţele, în timp ce femeile au tendinţa să ceară ajutorul unui profesionist în domeniu.

Vopselurile necesare sunt cumpărate de obicei împreună cu un membru al familiei (în 47% dintre cazuri) sau singur (41%). În 10% dintre cazuri, zugravul angajat e direct implicat în achiziţia vopselurilor şi accesoriilor necesare.

”Aproape şapte din 10 români cumpără vopseaua aceasta din marile magazine de bricolaj”, arată studiul. Alegerea se face în general după preţul şi varietatea gamei de vopseluri şi de branduri. Depozitele de materiale de construcţii sunt preferate de 18% dintre clienţi, iar magazinele specializate din apropierea casei (de tip metalo-chimica) de 12%.

Culoarea cea mai des folosită este albul si este folosită la toate tipurile de camere. Cu toate acestea, vopseaua colorată este mai utilizată la camera copilului, dormitor şi living room, în timp ce albul este preferat la băi şi bucătării. 46% dintre consumatori au folosit vopseaua albă, 26% pe cea colorată, iar 28% deopotrivă vopseaua albă şi cea colorată. 71% dintre cei care au zugrăvit anul anterior au zugrăvit bucătăria şi 60% alte camere din apartament.

Ce e cel mai greu

Cele mai dificile lucruri de făcut în timpul renovării casei sunt considerate curăţenia de după (47%), acoperirea mobilierului şi a podelelor (42%), pregătirea suprafeţelor pentru zugrăvire (36%) şi aplicarea chitului pe pereţi (31%).

Loialitatea faţă de branduri a scăzut de la 56%, în anul 2015, la 52%, în anul 2018. 46% dintre cei care renovează ar schimba brandul dacă cel căutat nu e disponibil şi în acelaşi procent decid ce marcă să achiziţioneze direct în magazine. Cele mai puternice surse de influenţă sunt prietenii şi familia (51%), zugravul (47%) şi vânzătorul (45%), iar dintre canalele de comunicare tv-ul este cel mai influent.

Cele mai citite

Statele membre NATO sunt profund îngrijorate „ de activitățile rău intenționate ale Rusiei” pe teritoriul Alianței

Statele membre ale NATO s-au declarat joi "profund preocupate de activităţile rău intenţionate" ale Rusiei "întreprinse recent pe teritoriul Alianţei" şi care "constituie o...
Ultima oră
Pe aceeași temă